رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام) رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام)

رواق های حرم حضرت اباالفضل (علیه السلام)

گنبدخانه را چهار رواق دربرگرفته که سقف و دیوارهای هریک از آنها، از داخل با کاشی و آینه‌، تزیین شده است. این رواق‌ها، عبارت‌اند از: ـ رواق شمالی: در ضلع شمالی این رواق، حجره‌ای است که دری نقره‌ای دارد و به راهرویی زیرزمینی گشوده

گنبدخانه را چهار رواق دربرگرفته كه سقف و ديوارهاي هريك از آنها، از داخل با كاشي و آينه‌، تزيين شده است. اين رواق‌ها، عبارت‌اند از:

ـ رواق شمالي: در ضلع شمالي اين رواق، حجره‌اي است كه دري نقره‌اي دارد و به راهرويي زيرزميني گشوده مي‌شود كه به قبر حضرت ابوالفضل(عليه السلام) مي‌رسد. گفته‌اند كه اينجا، بر نهر علقمه، مشرف بوده است.

ـ رواق غربي: دو سوي اين رواق، دو در قرار دارد كه يكي از آنها، به نام «باب الرواق»، سمت جلو قرار دارد و به صحن باز مي‌شود و ديگري، در ضلع شمال غربي و به نام باب المراد است.

ـ رواق شرقي: در اين رواق، چند مقبره وجود دارد كه در آنها، تعدادي از افراد خاندان «آل طعمه» و متوليان حرم حضرت ابوالفضل(عليه السلام)، به خاك سپرده شده‌اند.

ـ رواق جنوبي: اين رواق با سه در، به ايوان طلا و كفشداري‌هاي آن، متصل است.

 


| شناسه مطلب: 84189







نظرات کاربران