چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟ چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟

چرا وهابیون برخلاف آموزههای قرآن، شفاعت و طلب شفاعت را کفر و شرک می دانند؟

  آیا عقیده وهابی­ها مبنی بر شرک و کفر دانستن طلب شفاعت به صراحت با آموزه قرآن در باره شفاعت در تضاد نمی­باشد، زیرا قرآن کریم در مورد شفاعت و مشروعیت آن از طرف خدا وند می­فرماید: «وَ نَسُوقُ الْمُجْرِمِینَ إِلىَ‏ جَهَنَّمَ

 
آيا عقيده وهابي­ها مبني بر شرك و كفر دانستن طلب شفاعت به صراحت با آموزه قرآن در باره شفاعت در تضاد نمي­باشد، زيرا قرآن كريم در مورد شفاعت و مشروعيت آن از طرف خدا وند مي­فرمايد: «وَ نَسُوقُ الْمُجْرِمِينَ إِلىَ‏ جَهَنَّمَ وِرْدًا،  لَّا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتخََّذَ عِندَ الرَّحْمَانِ عَهْدًا؛ و گنه‏كاران را تشنه به سوى جهنم برانيم. شفاعتى ندارند مگر اينكه از خداى رحمان پيمانى گرفته باشند»[1].
  اين آيه شريفه در پاسخ مجرمين و مشركيني كه خدايان شان را به عنوان شفيع تلقي كرده اند مي گويد كه اينطور نيست كه هر كه را انسان دوست بدارد شفاعتش كند، و به همين منظور او را آلهه خود بگيرد، او هم شفيع او بشود، بلكه هر كه شفاعت مى‏كند، قبلا با خدا عهدى دارد، و اين عهد را جز عده‏اى از مقربين درگاه خدا كسى مالك نيست.[2] و بانفي شفاعت از بت ها اصل شفاعت را براي مومنين ثابت مي داند.
 

[1] . مريم/86و87 .
[2] . ترجمه تفسير الميزان، ج14ص152.
 


| شناسه مطلب: 84330







نظرات کاربران