چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟ چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟

چرا وهابیت تمام اهل سنت را کافر دانسته و اعمال عبادی آنان را باطل می­دانند؟

   وهابی­ها بر اساس چه معیار و مدرکی تمام اهل سنت را کافر می­داند؟ ابن عابدین یکی از علمای معروف حنفی و صاحب کتاب فقهی«حاشیه ابن عابدین» می­گوید: فرقه وهابی تمام اهل سنت را کافر دانسته و فقط خود شان را موحد می­پند

 
 وهابي­ها بر اساس چه معيار و مدركي تمام اهل سنت را كافر مي­داند؟ ابن عابدين يكي از علماي معروف حنفي و صاحب كتاب فقهي«حاشيه ابن عابدين» مي­گويد: فرقه وهابي تمام اهل سنت را كافر دانسته و فقط خود شان را موحد مي­پندارند. و به طور كلي هر كس با اعتقاد آنان مخالف باشد از ديدگاه آنها مشرك و كافراند و به همين خاطر كشتار اهل سنت و علماي آنان را مباح دانسته اند.[1]
  احمد زيني دحلان در خلاصه الكلام مي­نويسد: محمد بن عبدالوهاب كساني را كه از مذهب او پيروي مي­كردند و قبلا فريضه حج را انجام داده بودند، وادار مي كرد كه حجش را اعاده كند و به آنها مي­گفت كه حج اول آنها در حال شرك بوده است. همچنين به كساني كه كه به مذهب او مي­گرويدند پس از اداي شهادتين مي گفت شهادت سوم را هم بر زبان جاري كنند و بگويند كه قبلا كافر بوده ايم و پدر و مادر ما نيز در حال كفر از دنيا رفته اند. اگر آنان اين شهادت سوم را بر زبان جاري نمي­كردند دستور قتل شان را صادر مي­كرد. او به طور آشكار مي گفت مسلمانان ششصد سال كافر بوده اند و غير از از پيروان خود بقيه مسلمانان را مشرك و كافر مي­دانسته و خون و مال شان را حلال و مباح مي­شمردند.[2]و به همين علت است كه تمام جنگهاي وهابي­ها با مسلمين از طرف آنان اسم وعنوان غزوه داده شده اند.[3]
 از توجه به اين تفكر و عمل­كرد محمد بن عبد الوهاب و پيروان او آيا اين نتيجه به دست نمي­آيد كه درحقيقت شرط مسلماني در نزد محمد بن عبدالوهاب شهادت سوم است نه شهادتيني كه پيامبر اسلام آن را به دستور خدا شرط مسلماني قرار داده و با اقرار به آن خون و مال و ناموس هر انساني محترم و محقون گرديده و تكفير او غير جايز و حرام مي گردد؟ زيرا اين مسلماناني كه از نظر وهابي­ها كافر و مشرك بوده به وحدانيت خدا و نبوت پيامبر ايمان داشته و به اين دو شهادتين مقر بوده اند و تنها چيزي را كه به آن ايمان و اقرار نداشته اند شهادت سوم است كه محمد بن عبدالوهاب آن را مبني بر تكفير همه مسلمانان ابداع نموده و شرط مسلماني قرار داده است. يعني از ديد گاه وهابيت كسي مسلمان است كه شهادت بدهد همه مسلمانان تا  ظهور محمد بن عبدالوهاب و مذهب او كافر بوده اند و هر كسي كه مذهب او را نپذيرد او نيز كافر مي باشد و اگر چنين شهادتي ندهد خود او هم كافر و مهدور الدم خواهدبود ؟ آيا كسي كه در كنار شهادتين، شهادت سوم را آن هم در جهت تكفير مسلمين، شرط اساسي و اصلي مسلمان شدن بداند، خودش را متهم به بدعت گذاري و كفر گويي نكرده است؟ بر مبناي كدام دليل از ديد گاه محمد بن عبدالوهاب مسلمين ششصد سال كافر بوده اند و درين مدت حتي يك نفر مسلمان هم وجود نداشته است؟ آيا با توجه به اين اظهارات و موضع گيري خصمانه محمد بن عبدالوهاب بر عليه مسلمين، جريان وهابيت يك توطئه بر عليه اسلام و تضعيف مسلمين در راستاي تحقق اهداف كفار و سياست مداران آنان، نمي­باشد؟
 

[1] . ابن عابدين، حاشيه ردالمختار، ج4ص449، بيروت، دارالفكر، 1415ق.
[2] . دحلان، سيد احمد بن زيني، خلاصه الكلام في بيان امراء البلد الحرام، ص338-340، مكتبه الكليات الازهريه، 1398ق.
[3] . ابن العابدين، حاشيه ردالمختار، ج4ص449، بيروت، دار الفكر ، 1415ق.
 


| شناسه مطلب: 84333







نظرات کاربران