چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟ چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟

چگونه وهابی­ها از یزید فاسق دفاع می کنند؟

  ابن تیمیه در راستای دشمنی با خاندان پیامبر(ص) در جلد چهارم منهاج السنه از ص549 تا 575 درضمن اینکه یزید بن معاویه را همسان و هم شأن سایر خلفای مسلمین قرار داده، کمال سعی و تلاش خود را برای اثبات بی گناهی یزید در حادثه دلخراش کربلاء که منجر به شه

 
ابن تيميه در راستاي دشمني با خاندان پيامبر(ص) در جلد چهارم منهاج السنه از ص549 تا 575 درضمن اينكه يزيد بن معاويه را همسان و هم شأن ساير خلفاي مسلمين قرار داده، كمال سعي و تلاش خود را براي اثبات بي گناهي يزيد در حادثه دلخراش كربلاء كه منجر به شهادت مظلومانه حسين بن علي(ع) سبط گرامي رسول خدا(ص) و فرزندان و ياران او و اسارت خاندان پاك رسول خدا(ص) گرديد، مبذول داشته است. او مي گويد: به فرض اينكه يزيد بن معاويه فاسق و ظالم باشد خداوند او را به خاطر انجام كارهاي خوب و بزرگش مي بخشد[1]!!    وهابي­ها و ابن تيميه چه كار خوب و بزرگي را در زندگي نامه يزيد بن معاويه مي توانند پيدا كنند تا اگر برفرض در اثر كشتن امام حسين فاسق شده باشد! موجب آمرزش گناهان او گردد؟ در حالي­كه در ميان دشمنان اهل بيت رسول خدا (ص) كينه توز تر و بي باك و بي مبالات تر از يزيد بن معايه قابل تصور نمي باشد زيرا جنايتي را كه او در پوشش خلافت اسلامي  در حق حسين(ع) فرزند پيامبرمسلمانان و خاندان پاك آن حضرت مر تكب شد در تاريخ بشريت از جهات مختلف بي مانند است و دشمني بالاتر از آن نه در حوزه عقيده و نظر و نه در حوزه عمل امكان پذير نمي باشد. ما در اينجا در صدد انعكاس ظلم بي حد يزيد از يك طرف و مظلوميت حسين(ع) و اولاد و ياران با وفاي او از طرف ديگر نمي باشيم چه اينكه طرف هاي بي نهايت زشت و زيباي اين حادثه براي هركسي كه نظر كوتاهي به تاريخ كربلا و عاشوراء داشته باشد پوشيده نيست. ولي تعجب ما از كسي است كه سنگ اسلام و ديانت وسنت رسول خدا را از همه بيشتر بر سينه مي كوبد ولي در عين حال همه چيز را در اين حادثه ي نا گوار بر عكس ديده و عقايد خود را بر آن مبتني ساخته و در مقام زيبا جلوه دادن چهره زشت ظلم و قساوت آن هم در حق خاندان پاك رسول الله (ص) بر مي آيد.
آيا اين اظهارات ابن تيميه دليل صريح بر حمايت او از يزيد بن معاويه و دستگاه جبار او بر عليه امام حسين فرزند پاك رسول خدا نمي باشد؟ و آيا جز با انگيزه دشمني با اهل بيت به خصوص امام حسين(ع) چنين سخني قابل توجيه مي­باشد؟  چون ابن تيميه به اين باور نيست كه يزيد بن معاويه با كشتن امام حسين(ع) و ياران پاك او و اسارت خاندان رسول خدا و اذيت و آزار آنان فاسق شده باشد و لذا مي گويد بر فرض اين­كه فاسق شده باشد.  و آيا اگر يزيد بن معاويه با اين جنايت خود در حق خاندان و ذريه رسول خدا كه در حقيقت در حق خود پيامبر خدا (ص) است، فاسق نشده باشد ،پس امام حسين و ياران او مستحق كشته شدن بوده و خاندانش استحقاق اسارت و تحقير و اذيت را داشته است كه در نتيجه امام حسين و يارانش بايد از نظر ابن تيميه و وهابي­ها مانند كفار و مشركين حربي مهدورالدم بوده باشد؟    


[1] . ابن تيميه، احمد بن عبد الحليم، مجمو ع الفتاوي، ج3ص413و ج4ص475، بي تا،  بي جا.
 


| شناسه مطلب: 84344







نظرات کاربران