چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟ چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟

چرا وهابیت از قاتل امام حسین(ع) دفاع می­ کنند؟

   این سخن ابن تیمیه به صراحت تمام در مقام دفاع و حمایت از عمر بن سعد قاتل مباشر حسین(ع) و یاران او می گوید: درست است که عمر بن سعد امیر لشکر بود و امام حسین (ع) را به قتل رساند لکن معصیت و گناه عمر سعد خیلی کمتر از گناه مختار بن ابی عبیده ا

 
 اين سخن ابن تيميه به صراحت تمام در مقام دفاع و حمايت از عمر بن سعد قاتل مباشر حسين(ع) و ياران او مي گويد: درست است كه عمر بن سعد امير لشكر بود و امام حسين (ع) را به قتل رساند لكن معصيت و گناه عمر سعد خيلي كمتر از گناه مختار بن ابي عبيده است كه به خونخواهي حسين بر خاست و از قاتلين او انتقام گرفت . بلكه گناه مختار بسيار بزرگتر از گناه عمر بن سعد است[1]!
چگونه عمر سعد كه فرزند رسول خدا (ص) و يكي از افراد اهل بيت (ع) را كشته و خاندان رسول خدا (ص) را به اسارت برده با كار مختار كه از روي قصاص قاتلان امام حيسن (ع) و خاندانش را كشته با هم مقايسه مي كند و كار مختار را بدتر مي داند آيا قرآن قصاص جنايتكار را بدتر از قتل مومن مي داند مگر خداوند قصاص را مايه حيات نمي داند وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (بقرة : 179 ) 
"و براى شما در قصاص، حيات و زندگى است، اى صاحبان خِرد! شايد شما تقوا پيشه كنيد. "
ومگر جزاي قتل تعمدي مومن را جهنم نمي داند ؟ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً( نساء : 93 )
"و هر كس، فرد باايمانى را از روى عمد به قتل برساند، مجازاتِ او دوزخ است در حالى كه جاودانه در آن مى‏ماند و خداوند بر او غضب مى‏كند و او را از رحمتش دور مى‏سازد و عذاب عظيمى براى او آماده ساخته است"
پس چگونه ابن تيميه بر خلاف كلام خداوند سخن مي گويد؟ اگر كار عمرسعد و كار مختار را آن­گونه كه واقع شده به كسي كه نه امام حسين(ع) را بشناسد و نه عمر سعد را و نه مختار را، طبعا و فطرتا عمر سعد را نفرين و مختار را تحسين خواهد نمود.


[1] . منهاج السنه، ج2ص70 (قرطبه).
 


| شناسه مطلب: 84345







نظرات کاربران