ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟ ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟

ملاک شیعه در قبول یا رد احادیث چیست؟

سئوال: اگر برخی از احادیث کتب ما شیعیان هم قابل اعتماد نیست و سند محکم ندارد چگونه می توان احادیث درست را پیدا کرد و به آنها اعتماد نمود؟ ملاک شیعه در قبول و یا رد احادیث چیست؟ پاسخ: یکی از علوم پیرامونی حدیث که با بکاربردن قواعد آن می توان ح

سئوال: اگر برخي از احاديث كتب ما شيعيان هم قابل اعتماد نيست و سند محكم ندارد چگونه مي توان احاديث درست را پيدا كرد و به آنها اعتماد نمود؟ ملاك شيعه در قبول و يا رد احاديث چيست؟

پاسخ: يكي از علوم پيراموني حديث كه با بكاربردن قواعد آن مي توان حديث را از حيث صحت سند تشخيص داد علم رجال است كه با كمك آن علم مي توانيم حديث صحيح را از حديث ضعيف و مجهول بازشناسيم.

نكته: از امتيازات مذهب شيعه اين است كه تنها قرآن را دربست و به طور كامل مي پذيرد و هيچ كتاب حديثي ديگري را دربست نمي پذيرد. اما برادران اهل سنت حداقل دو كتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم را دربست پذيرفته و همه احاديث آنرا صحيح مي داند.


| شناسه مطلب: 85267







نظرات کاربران