سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد

سومین همایش رسول مهر با حضور کاروان های اهل تسنن در مدینه منوره برگزار شد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره پیامبر اکرم (ص)، مهربان ترین انسان روی زمین خواند و گفت؛ پیامبر اسلام از پدر و مادر هم نسبت به انسان مهربانتر است.

حجت الاسلام نجفی روحانی که در همایش رسول مهر و در جمع کاروان های اهل تسنن سخنرانی می کرد با اشاره به عظمت و بزرگی پیامبر خدا (ص) گفت: همه انبیا در قیامت وانفسا می گویند اما پیامبر اسلام وا امتا می گوید و به فکر امت خویش است.
نماینده بعثه رهبری در مدینه با اشاره به اهانت هایی که در صدر اسلام به پیامبر روا داشته شد افزود ، پیامبر حتی به کسانی که او را اذیت کردند با مهربانی بر خورد می نمود.
نماینده بعثه رهبری در مدینه با تاکید بر این که  حضور در حرم نبوی و خانه خدا فرصتی بی نظیر است افزود ، همه انسانها  مخاطب قرآنند و باید از آن استفاده کنند چون قرآن جریانی مستمر برای برای همه اعصار و دوران و برای همه نسل های بشری است .
به گفته حجت الاسلام نجفی روحانی، یکی از مهمترین درس های قران و پیامبر اتحاد و همبستگی بین همه مسلمانان است ، وحدتی که  امروز در بین مسلمانان جهان کمتر دیده می شود و جای تاسف دارد و همیشه استکبار  با ترفندهای گوناگون بین مسلمانان تفرقه انداخته است و از آن سوء استفاده نموده است.
وی با اشاره به کشته شدن مسلمانان در برخی از کشور های اسلامی آن را ناشی از توطئه های استکبار جهانی دانست و افزود ؛ بیداری و هوشیاری مسلمانان نیاز مبرم امروز جامعه اسلامی است .
نماینده بعثه رهبری با بیان اینکه  اسلام می گوید نه ستمگر و نه ستمکش باش  افزود ؛ از منظر اسلام باید در برابر ظلم ایستاد و با او مقابله کرد و سکوت در مقابل ظلم از منظر قرآن ممنوع است .
حجت الاسلام نجفی روحانی گفت درس دیگری که باید در مدینه آموخت شاخص های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است، در اسلام ناب مبارزه ، جهاد، شهادت وجود دارد ولی دراسلام آمریکایی رکود و خمودی است  . 
نماینده بعثه رهبری یکی از درس های دیگر  را درس الگوشناسی و الگو پذیری از شخصیت پیامبر (ص) معرفی کرد و گفت؛ شخصیت پیامبر الگویی بی نظیر برای بشریت است  .

مولوی بهادر زهی ؛ وحدت رمز پیروزی مسلمانان درتاریخ بوده است
یکی از روحانیون اهل تسنن ، ظهور پیامبر را ظهور وحدت بین مسلمانان افزود و گفت؛ دو قبیله اوس و خزرج تا قبل از آمدن اسلام،  چهل سال با هم اختلاف داشتند اما با  امدن اسلام و ظهور پیامبر، تمامی اختلافات انها رنگ باخت .
مولوی بهادر زهی که در همایش رسول مهر و در حضور کاروان های اهل تسنن سخن می گفت ؛ با تاکید بر اینکه همین وحدت اسلامی بین دو قبیله اوس و خزرج انها را در برابر ایران و روم به پیروزی رساند افزود؛ قرآن کریم نه تنها تمامی فرق اسلامی را به اتحاد با یکدیگر فراخوانده ، و پیروزی انها را در گرو همین وحدت دانسته است بلکه حتی بر وحدت مسلمانان و اهل کتاب هم تاکید کرده است .
این روحانی اهل تسنن با بیان اینکه نباید به اختلافات کوچک بین مسلمانان دامن زد ، بر تمرکز روی مشترکات اسلامی تاکید کرد و افزود ؛ خداوند در قرآن دستور داده که با هم منازعه نکنید که علت شکست شما منازعه است آنچنان که در جنگ احد هم علت شکست مسلمانان اختلاف بین مسلمانان بود .

مولوی حسین زیتونی؛ملاک نزدیکی به خداوند تنها با تقوا تر بودن انسان است
 یکی از روحانیون اهل تسنن با اشاره به اینکه تمام مذاهب اسلامی پیامبر را به عنوان الگوی حسنه در زندگی  قبول دارند افزود ؛ پیامبر در آخرین سفر حج خود خطاب به مسلمانان تنها با تقوا ترین آنها را نزدیک ترین بنده به خداوند معرفی کرد و هرگونه ملاک دیگری برای تقرب به درگاه الهی را باطل شمرد.
مولوی حسین زیتوی که در همایش رسول مهر و در جمع کاروان های اهل تسنن سخن می گفت با اشاره به مشترکات بی شمار بین فرق اسلامی هرگونه اختلاف بین شیعه و اهل تسنن را رد کرد و با اشاره به سفر تاریخی رهبری به استان کردستان گفت؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در سفری که سال 88 به کردستان داشتند با تقبیح هرگونه اقدامی که بین شیعه و اهل سنت اختلاف ایجاد کنند فرمودند ؛ هر کسی از میان شیعه واهل تسنن علیه یکدیگر اقدامی بکند ، او از مسلمانان  نیست.

image_2011423105218901.jpg


image_2011423105219062.jpg


image_2011423105219213.jpg



| شناسه مطلب: 8559







نظرات کاربران