یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان

یادداشت - حج و عمره و ظرفیت بزرگ ساخت جوانان

از این رو برهمگان و بخصوص جوانان ،‌دانشگاهیان و حوزوی هاست که ضمن پرهیز از افراط و تفریط در برخورد با مسایل بویژه مسایل کوچک و حقیر سیاسی ، با تکیه بر فکر و تدبر و تامل ، امیدوار به وظایف سنگین خود در پیشرفت علمی کشور و دفاع از آن در برابر جنگ نرم بیگانگان بپردازند.

نخبگان انسان هايي دانسته مي شوندكه خداوند به جهت بركات خاصي كه به آنان ارزاني داشته ، آنها را مجراي فيوضات خويش قرار داده است . بديهي است كه اگر نخبگان و خبره ها وظايف خويش را در برابر جامعه به خوبي و كمال انجام دهند ، آن جامعه به كلي متحول مي شود . مسئوليت نخبگان در شرايط ويژه كنوني  اين است كه مجد و عزت  اسلام و مسلمين را حفظ و آنرا ارتقا ببخشند و به علاوه براي اعتلاي موقعيت علمي و فرهنگي  كشور و جهان اسلام بيشتر تلاش كند . ترديدي نيست كه جوامع اسلامي براي ارتقاي موقعيت خود در جهان امروز بايد تمامي امكانات و قابليت هاي نرم افزاري و سخت افزاري را در اختيار بگيرند و با ارزش ترين منبع تولید قدرت نرم نيروهاي مستعد و با ايمان جامعه و نخبگان آن هستند. نخبگان بايد بكوشند تا جامعه از هر حيث پيشرفت كند . نمود قدرت يك ملت در نزد دشمنان ، ‌نخبگان جامعه هستند، نخبگان منبع و توليد كننده قدرت هستند و حج و عمره پرورشگاهي بزرگ و بي مانند براي تربيت و ساخت اين چنين نيروهاي متعهد و مومن است.
ايران اگرنه تنها كشور، كه قطعا از بسيار اندك كشورهايي در جهان است كه با داشتن جمعيتي بالاي 70درصد جوان براساس تعاريف و معيارهاي سازمان ملل متحد در " نقطه طلايي " جمعيتي خود بسر مي برد . اين جمعيت پراحساس و پرعاطفه و در عين حال پرجوش و خروش ،‌متعهد و مومن ، سرمايه اي بس ارزشمند وبي مانند براي ايران ،‌كشوري است كه قله هاي ترقي و تعالي و پيشرفت را بسرعت طي و به افقي درخشان مي نگرد كه با همت همين جوانان بايد محقق شود.
در ايران هيچ كس منكر نيست كه آنچه كشورطي سالهاي اخير درعرصه هاي مختلف بدست آورده است ،‌ ناشي و حاصل تلاش ها و ايثار و گذشت از جمله جوانان پرشوري بوده است كه پدران آنان انقلاب اسلامي را بدست آنها سپرده اند و ضمن محافظت از آن ، به تماشاي جهدي نشسته اند كه همين جوانها براي سازندگي و آباداني كشور خود وسربلندي ملت ايران در سايه انقلاب اسلامي دارند.
حذف اين نيروي اصلي پيش برنده از مجموعه نيروهايي كه انقلاب از آن برخوردار است ، يكي از اهداف هميشگي و دائمي دشمنان كشور و  انقلاب بوده است . براي تحقق چنين نقشه پليدي دشمنان  همه ي ابزارهاي خود را در حوزه هاي مختلف بكارگرفته و مي گيرند . دشمن پس از نااميدي در حوزه جنگ سخت ، توان اصلي خود را در مصاف با انقلاب اسلامي به حوزه جنگ نرم كشانده است . گرچه آحاد ملت و بخصوص جوانان با ترفندهاي دشمن در اين حوزه آشنا هستند ،‌اما ظرايف و دقايق فعاليت هاي اين حوزه كه يكي از اساسي ترين آنها سيال بودن مبتني برمخاطب مي باشد ، ايجاب مي كند كه با درايت و تامل هرچه بيشتر، به دقت در رفتارها و گفتارها ، و عمل ها و عكس العمل ها از هر ناحيه اي بپردازيم . در جبهه مقابله با جنگ نرم دشمن ،اين جوانان و به تعبير رهبر معظم انقلاب ، افسران ! جوان ايراني و انقلاب اسلامي هستند كه بايد نيروهاي خودي را در اين جبهه و رويارويي با جريان شيطاني متكي بر زر و زور و تزوير پيش بري كنند.
دشمن بواسطه ماهيت ذاتي خود نمي تواند با انقلاب اسلامي سرسازگاري داشته و از عداوات و تدام خصومت با آن دست بردارد . برتري علمي يكي از اركان اساسي امنيت بلند مدت است و از اين رو وظيفه عمومي و بخصوص جوانان و نخبگان ايران اسلامي اين مي باشد كه جهاد عظيم توليد علم و نهضت نرم افزاري در كشور را با سرعت به پيش ببرند و ايران را از لحاظ علمي ،‌اقتصادي و امنيتي به نقطه اي برسانند كه امكان آسيب رساندن به آن وجود نداشته باشد.
بديهي است كه نگاه اميدوارانه و خوشبينانه به آينده موجب تقويت جبهه ملت در مقابله با هجمه نرم دشمنان مي شود . از اين رو برهمگان و بخصوص جوانان ،‌دانشگاهيان و حوزوي هاست كه ضمن پرهيز از افراط و تفريط در برخورد با مسايل بويژه مسايل كوچك و حقير سياسي ، با تكيه بر فكر و تدبر و تامل ، اميدوار به وظايف سنگين خود در پيشرفت علمي كشور و دفاع از آن در برابر جنگ نرم بيگانگان بپردازند.


| شناسه مطلب: 8565







نظرات کاربران