اهل تسنن می‌گویند: حسین المؤید، مجتهدی شیعی بوده که سنی شده است. آیا حقیقت دارد؟

در طول تاریخ، شخصیت‌های علمی و افراد بسیاری از اهل سنت، به برکت و نورانیت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، به مذهب شیعه رو آورده‌اند و افتخار پیروی از مذهب شیعه نصیبشان شده است. اکنون نیز تعداد انبوهی از پیروان دیگر مذاهب، به مذهب شیعه گرایش

در طول تاريخ، شخصيت‌هاي علمي و افراد بسياري از اهل سنت، به بركت و نورانيت اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام)، به مذهب شيعه رو آورده‌اند و افتخار پيروي از مذهب شيعه نصيبشان شده است. اكنون نيز تعداد انبوهي از پيروان ديگر مذاهب، به مذهب شيعه گرايش پيدا كرده‌اند كه نمونه آن را مي‌توان در كشور نيجريه ديد. در مدت سي سال، حدود ده ميليون نفر نيجري به مذهب شيعه پيوستند. شخصيت‌هاي علمي و اثرگذار اهل سنت مانند علامه محمد تيجاني سماوي، دكتر عصام العماد و ادريس الحسيني نويسنده كتاب «لقد شيعني الحسين(عليه السلام)»، از شخصيت‌هاي علمي اثرگذاري هستند كه مذهب شيعه را برگزيده‌‌اند.  

از ديگر سو، در تاريخ ثبت نشده است كه دانشمند، عالم و مجتهدي شيعه كه مورد توجه مردم و فرهيختگان بوده، از مذهب شيعه خارج شده و به مذاهب ديگر اسلامي پيوسته باشد. اين نيز به علت ويژگي‌ها، زيبايي‌ها و حقانيت مذهب شيعه است.

البته گاهي از برخي رسانه‌هاي متعصب و مخالف شيعه شنيده مي‌شود كه افرادي از مذهب شيعه روگردانده و مذهب ديگري را انتخاب كرده‌اند؛ درحالي‌كه اين افراد نه براي حوزه‌هاي علميه شناخته شده‌اند و نه مردم آنها را مي‌شناسند و نه جايگاه عملي آنان ثابت شده است. تنها چيزي كه درباره آنها ممكن است وجود داشته باشد لباس روحانيت شيعه است كه دسترسي به اين لباس نيز كاري دشوار نيست و هر فردي مي‌تواند با پوشيدن اين لباس، مدعي شود كه يكي از روحانيان شيعه است.

يكي از كساني كه به تازگي در شبكه‌هاي متعصب و مخالف شيعه از او به «آيت الله العظمي شيعه» ياد و گفته مي‌شود به مذاهب ديگر گرويده، شخصي به نام «شيخ حسين المؤيد» است. بي‌شك، كساني كه از اين فرد به عنوان آيت الله شيعه ياد مي‌كنند، نه آيت الله شيعه و نه شيعيان را شناخته‌اند. آيت الله، در فرهنگ علمي شيعه، جايگاه بسيار والايي دارد و رسيدن به اين مقام، كاري بسيار دشوار است كه براي هر طلبه‌اي ممكن نيست. كسي به اين درجه علمي مي‌رسد كه سال‌ها كوشيده و در محضر يكي از مراجع شيعه، شاگردي كرده باشد. آن‌گاه پس از طي مراحلي، استاد، اجتهاد وي را تأييد مي‌كند. ازاين‌رو، تعداد افرادي كه در حوزه‌هاي علميه شيعه به اين درجه علمي مي‌رسند، هم در ميان حوزه‌هاي علميه شناخته شده‌اند و هم علما و مردم آنان را به خوبي مي‌شناسند. براين اساس، شخصي كه از او به شيخ حسين المؤيد و عالم شيعه ياد مي‌كنند، فردي ناشناخته است و مشخص نيست در كدام حوزه و نزد كدام استادان درس خوانده و شاگردي كرده است و چه كساني درجه علمي وي را تأييد كرده‌اند. برخي نيز گفته‌اند وي جاسوس وهابيت بوده كه در لباس روحانيت شيعه فعاليت مي‌كرده است.

شاهزاده تركي بن بندر آل سعود، در پي اختلاف‌هايي كه با خاندان سلطنتي عربستان داشت، در افشاگري عليه خاندان سعودي، پرده از راز شيخ حسين المؤيد برداشت و روشن كرد كه اين فرد در حكومت بعثي صدام، به عنوان جاسوس و در لباس روحانيت، به اين رژيم خدمت مي‌كرده و به همين منظور وارد حوزه‌هاي علميه عراق شده است.

با توجه به اسناد موجود، شيخ المؤيد پس از سرنگوني رژيم بعث در عراق، خود را در اختيار سازمان اطلاعات سعودي قرار داد تا در خدمت امراي وهابي خويش باشد.

بر پايه گزارش خبرگزاري رويترز (Reuters)، تركي بن بندر در افشاگري خود به اين موضوع، اين‌گونه اشاره مي‌كند:

زماني كه در وزارت كشور و در اطلاعات سعودي مشغول بودم، شعبه‌اي خاص به نام «شعبه روافض» وجود داشت. بودجه اين گروه به اندازه بودجه تونس، اردن و يمن بود. از جمله وظايف اين شعبه، اجراي توطئه‌‌هايي عليه شيعه و بدنام كردن و بد جلوه دادن آنها از طريق كتاب‌هاي جعلي پر از دروغ و تقلب، براي پخش در ايام حج و در ميان حجاج بود تا اين گونه، حجاج را به قتل شيعيان تحريك كنند.[1]

 

 
[1]. http://www.jamnews.ir/TextVersionDetail/345062


| شناسه مطلب: 85939







نظرات کاربران