نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟ نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟

نماز میت و ذکرهای مختصر آن چیست؟ نظر شیعه و سنی در این باره چه تفاوت‌هایی دارد؟

×  پاسخ نماز میت پنج تکبیر دارد و اگر نمازگزار پنج تکبیر بگوید، کافی است. نمازگزار باید پس از نیت و گفتن تکبیر اول بگوید: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله وَاشهد انَّ مُحَمَّداً رسول الله». پس از تکبیر دوم بگوید: «اللَّهُمَّ

×  پاسخ

نماز ميت پنج تكبير دارد و اگر نمازگزار پنج تكبير بگويد، كافي است. نمازگزار بايد پس از نيت و گفتن تكبير اول بگويد: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله وَاشهد انَّ مُحَمَّداً رسول الله». پس از تكبير دوم بگويد: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ». پس از تكبير سوم بگويد: «اللَّهُمَّ اْغفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ». پس از تكبير چهارم نيز اگر ميت مرد است، بگويد: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِهذَا الميت» و اگر ميت زن است بگويد: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِهذِهِ الميتة» و پس از آن، تكبير پنجم را بگويد.

از نظر شيعه بايد براي نماز ميت، پنج تكبير گفته شود، ولي اهل سنت مي‌گويند: چهار تكبير كافي است و ذكر‌هايي كه از مذاهب گوناگون اهل سنت بيان شده، متفاوت است.

 


| شناسه مطلب: 85952







نظرات کاربران