خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت خلافت دو تن از اهل بیت

خلافت دو تن از اهل بیت

فقط دو نفر از امامان دوازده‌گانه خلافت را به دست گرفته‌اند (علی بن ابی‌طالب و حسن بن علی[ علیهما السلام ]) پس خلافت و حکومت بقیه امامان کجاست درحالی‌که روایت می‌گوید آنها دوازده خلیفه‌اند. پاسخ امامان، به اراده خداوند م

فقط دو نفر از امامان دوازده‌گانه خلافت را به دست گرفته‌اند (علي بن ابي‌طالب و حسن بن علي[ عليهما السلام ]) پس خلافت و حكومت بقيه امامان كجاست درحالي‌كه روايت مي‌گويد آنها دوازده خليفه‌اند.

پاسخ

امامان، به اراده خداوند مجهز به علم رسول خدا صلي الله عليه و آله  پس از رسول خدا صلي الله عليه و آله  هستند. اگر مؤمنان پس از رسول خدا صلي الله عليه و آله  خلافت را به ائمه واگذارند آنها آنچه از علم و عمل از رسول خدا صلي الله عليه و آله  آموخته‌اند را اجرا مي‌كنند. اما اگر در ظاهر، خلافت به ائمه واگذار نشود، دين خدا را به كساني‌ كه براي فهم و يادگيري سراغ آنها بروند، مي‌آموزند و با نور خدا تشنگان هدايت (همچون شيعيان) را سيراب مي‌كنند. ائمه اطهار: نور خدا هستند، كساني كه سراغ آنها نمي‌روند، از نور خدا محروم مي‌مانند؛ چنان‌كه قرآن نور و هدايت است، اگر كسي به سراغ قرآن نرود، از نور آن هدايت نمي‌پذيرد.

همان‌طور كه عدم مراجعه به قرآن، مقام و منزلت قرآن را كم نمي‌كند عدم واگذاري حاكميت به اهل بيت نيز از مقام و منزلت آنها كم نمي‌كند. آنان خليفه پيامبر در جميع شئون پيامبر به جز در دريافت وحي مي‌باشند، نه فقط در حكومت ظاهري از تبيين و تفسير دين تا تربيت معنوي امت و آنان از خلافت ظاهري بازداشته شدند ولي بقيه مسئوليت‌ها را انجام دادند. چه آناني كه به حكومت ظاهري رسيدند و چه آناني كه نرسيدند.


| شناسه مطلب: 86066







نظرات کاربران