تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه

تاکید بر نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت نقش مردم برای ایجاد عدالت درجامعه را بسیارمهم و برجسته توصیف کرد و گفت: اسلام در قبال حضور مردم در صحنه از مسئولین می خواهد احساس وظیفه و تکلیف کنند و جهاد گونه بدنبال حل مشکلات مردم باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه حضور باشكوه ملت شريف ايران در راهپيمايي 22 بهمن برگ ديگري برافتخارات اين ملت افزود ، گفت: مقام معظم رهبري فرمودند 22 بهمن امسال تماشايي خواهد شد ومردم عزيزمان در سراسر كشور نيز با حضور يكپارچه خود در اين راهپيمايي افتخارآفريدند و يكبار ديگر باعث ياس دشمنان اسلام و انقلاب شدند.
وي با تاكيد براينكه بايد ازهمت اين ملت صميمانه تشكر كرد، افزود: آنچه در يوم الله 22 بهمن اتفاق افتاد مايه سربلندي ملت و افتخار بزرگي براي كشور بود و قطعا دشمن مايوس، مجبورمي شود در برنامه ريزي هاي خود تجديد نظر كند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با تاكيد براينكه دراسلام نقش مردم در تحقق فرامين ديني بسيار مهم ، كارساز و اثرگذار است ، به آيه 57 سوره حديد " لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ " اشاره كرد و گفت: خداوند تبارك و تعالي دراين آيه مردم را عامل اصلي ايجاد قسط و عدالت معرفي مي كند.
وي با اشاره به اينكه قوانين اسلامي راهنماي سعادت بشري است ، اظهار داشت: حضرت علي (ع) جامع همه ويژگي هاي يك انسان شايسته براي مديريت جامعه بود ولي در حكومت اميرالمومنين هم بخشي ازمشكلات حل نشد چرا كه عده زيادي از مردم با آن حضرت همراه نبودند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد: زماني درجامعه عدالت ايجاد مي شود كه مردم براي تحقق آن قيام كنند و اين نكته مهم قرآني است.
وي درادامه به تفصيل داستان قوم بني اسرائيل و حضرت موسي را بيان كرد و گفت: در قرآن آمده است اين قوم چهل سال دچار سرگرداني شدند و نتوانستند به خوشبختي دست يابند آن هم بدليل اينكه اجراي دستورات حضرت موسي را نپذيرفتند.
وي افزود: ازاين داستان نتيجه مي گيريم فقط حاكم خوب براي جامعه كافي نيست بلكه اين مردم هستند كه بايد تلاش كنند تا عدالت را برقرار نمايند. نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت اظهار داشت: با نگاه به نهج البلاغه درمي يابيم كه اميرالمومنين با اينكه امامت را دراختيار داشت و با وجودي كه از خلافت ظاهري كنار گذاشته شده بود ولي نقش خود را براي اجراي اسلام درجامعه ايفاء مي كرد و به حاكمان وقت مشورت مي داد و نمي گذاشت نهال اسلام آسيب ببيند.
وي به جمعيت فراواني كه براي دعوت از اميرالمومنين براي پذيرفتن خلافت اجتماع كرده بودند اشاره كرد و با بيان اينكه آن حضرت بعد از پذيرفتن خلافت خطبه خوانده و مي فرمايند: " لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِيامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا يُقارُّوا على كِظَّةِ ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ ، لأَلقَيتُ حَبلَها على غاربِهِا " گفت: حكومت براي حضرت امير، اول با حضور مردم درصحنه و دوم با تكليف اسلامي و الهي مبني بر دفاع از مظلومان تحقق پيدا مي كند.
وي برخي اظهارات مبني بر ناديده گرفتن نقش مردم در جامعه را اشتباه خواند و با اشاره به اينكه قرآن مي فرمايد: " إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم " تصريح كرد: اگرملتي بخواهد سرنوشتش را تغيير دهد خود بايد قيام كند واگربه صحنه نيايد هيچ چيزعوض نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه در روايت داريم چند نفر نمازهايشان مورد قبول درگاه احديت قرار نمي گيرد، گفت: يكي از اينها فردي است كه مسئوليتي دربين مردم بگيرد و تلاش كند با فشار اين مسئوليت را نگاه دارد درحاليكه مردم او را نمي خواهند، اين شخص نمازش مورد قبول حق قرار نمي گيرد.
وي با تاكيد براينكه دمكراسي واقعي دراسلام است، اظهار داشت: غربي ها كه دم از دمكراسي مي زنند دروغ مي گويند و مي خواهند مردم را فريب بدهند .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در راهپيمايي 22 بهمن همه اقشار مردم حضور داشتند ، اظهار داشت: راهپيمايان با وجود سليقه ، گرايش و ظاهر متفاوت، درمصاحبه هايي كه داشتند، تصريح كردند كه به نظام و كشورشان علاقمند هستند و به عشق رهبري در راهپيمايي مشاركت كردند.
وي پايه دين اسلام را محبت توصيف و تصريح كرد: دشمني ها بايد كنار گذاشته شود، مردمي كه 22 بهمن با هر سليقه اي به صحنه آمدند، نشان دادند كه از سطح بينش بالايي برخوردارند ومي دانند اگردرصحنه حضور نداشته باشند با كشورشان بدتر از عراق ، افغانستان ، يمن و... رفتارخواهد شد.
وي با تاكيد براينكه وحدت رمز ايستادن در مقابل دشمن است ، گفت: مردم مي فهمند در دنيا چه خبر است ، بايد حضور مردم در صحنه را پذيرفت و راه را به روي مردم گشود و اجازه نداد مسايل جزئي ما را از هم جدا كند.
نماينده ولي فقيه با اشاره اينكه بسياري از افرادي كه اوايل انقلاب سوابق خوبي نداشتند ، در ادامه مسير برگشتند و در راه انقلاب شهيد شدند، افزود: اسلام مي گويد وقتي كسي مسلمان شد وضعيت قبلي او را خدا مي بخشد، لذا نبايد به سابقه افراد بازگشت .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه مسئولين در برابر حضور مردم در صحنه مسئوليت دارند، گفت: مردم با نظام بيعت كردند و از آن طرف مسئولين هم وظيفه دارند به مردم خدمت و مشكلات شان را حل كنند.
وي لزوم تدبير مسئولان در خصوص حل مشكلات اقتصادي و اميدواركردن مردم به آينده نظام را يادآور شد و افزود: اگرامروز ياس در جامعه پراكنده شود پايه هاي درخت انقلاب سست خواهد شد ، مردم زماني اميدوارخواهند شد كه ببينند كشورشان روزبروز درحال ترقي است و حرف شان خريدار دارد.
وي با اشاره به نمونه اي از برخورد حضرت امير(ع) براي حل مشكل زني مسلمان ، گفت: با تعارف نمي شود مشكلات را حل كرد، اميرالمومنين دلسوز مردم بود و مشكلات را جهادي حل مي كرد.
وي در پايان به گذشت حدود يك سال از انتخابات رياست جمهوري و مسايلي كه كشور درخصوص ثبت نام از كانديداها در دوره گذشته شاهد بود ، اشاره كرد و گفت: حدود سه سال ديگر بايد انتخابات رياست جمهوري برگزارشود از الان بايد تدبير كرد تا قانون جامعي براي جلوگيري از تكرارمشكلات گذشته نوشته شود و هركسي حق ثبت نام دراين انتخابات را نداشته باشد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون يك عده در كشور طرفدار برجام و يك عده ضد برجام هستند ، افزود: اين كه مرتب از همديگر ايراد بگيريم مشكلي حل نمي شود ، مردم چه گناهي دارند، بنشينيد و مسايل تان را با يكديگرحل كنيد.
وي اضافه كرد: اسلام در قبال حضور مردم در صحنه از مسئولين مي خواهد احساس وظيفه و تكليف كنند و جهاد گونه بدنبال حل مشكلات مردم باشند و از حاشيه پردازي دوري كنند.




نظرات کاربران