آیت الله نمازی درگفت وگو با پایگاه حج؛

ره‌توشه‌ حج باید پیشرفت از نظر اخلاقی و قرب به خدا باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه کاشان گفت: ره‌توشه‌ حج باید پیشرفت از نظر اخلاقی و قرب به خدا باشد؛ غل و غش، فریب، کذب، کبر و جدال و بگو مگوهای بیهوده، فرصت‌ها را از بین می‌برند و مانع پیشرفت می‌شوند و این مسائل در تضاد با حج است.

آيت الله عبدالنبي نمازي، عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در خصوص جايگاه فريضه حج گفت: خدا حج را بر مسلمانان واجب كرده است و همان خانه‏ را قبله‏ گاه انسان قرار داد تا همچون تشنگان به سوي آن روي آورند و به آن پناه برند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به جايگاه اين فريضه الهي در قرآن كريم گفت: اهميت اين فريضه به حدي است كه خداوند سوره اي به نام حج نازل كرده است و علاوه بر اين سوره در چندين آيه قرآن كه در سوره هاي مختلف وجود دارد به برخي مناسك حج و اهميت اين فريضه الهي اشاره شده است و در كنار قرآن كريم، معصومين(ع) نيز به مسئله حج و اهميت آن اشاره هاي فراوان داشته اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين مسئله كه حج موجب وحدت امت اسلامي مي شود، گفت: وحدت اين مقوله مهم، نقش به سزايي در اقتدار و عظمت مسلمانان در طول تاريخ داشته است و يكي از مواردي كه اين ابهت و اقتدار را همگان مي بينند در موسم حج است كه چند ميليون مسلمان در خانه توحيد گرد هم مي آيند و با انجام مناسكي، عظمت خود را به جهانيان نشان مي دهند.
آيت الله نمازي در ادامه اين گفت و گو خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از تخريب جايگاه و اصالت حج از سوي دشمنان اسلام نيز ما وظيفه سنگيني داريم؛ نكته‌ ديگر اين است كه تلاش كنيم روح همكاري، همراهي، هم‌افزايي، وحدت و برادري، صميميت و همدلي در بين مردم و حجاج بيشتر شود و اين را ياد بگيريم كه تفاخر براي حجاج جايز نيست و اين روحيه را بايد به‌عنوان سوغات به ايران ببريم تا افراد برآن نباشند كه فلاني از حج برگشته و فخر فروشي مي كند اگر اين چنين باشد به اصالت حج ضربه زده ايم.
امام جمعه كاشان اظهار كرد: ره‌توشه‌ حج بايد پيشرفت از نظر اخلاقي و قرب به خدا باشد؛ غل و غش، فريب، كذب، كبر و جدال و بگو مگوهاي بيهوده، فرصت‌ها را از بين مي‌برند و مانع پيشرفت مي‌شوند و اين مسائل در تضاد با حج است.


| شناسه مطلب: 87219




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران