کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد

کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد

یک کنفرانس بین المللی در سنگال با انتقاد از اغراض سیاسی و اقتصادی عربستان در برگزاری مراسم حج و عمره، خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت این امر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روز شنبه گذشته، كنفرانس بين‌المللي «ابعاد سياسي و اقتصادي مديريت عربستان بر نمادهاي مقدس اسلامي و فلسفه حج» با مشاركت وسيع شخصيت‌هاي ديني و علمي جهاني و نمايندگان سازمان‌ها و نهادهاي سنگالي در پايتخت اين كشور برگزار شد.
در اين كنفرانس يك روزه همچنين اساتيد دانشگاهها و شخصيت‌هاي سياسي سنگالي و همچنين سرهنگ «مالك سيسيه» و « عبدالعزيز ديوب» مشاوران رئيس‌جمهور سنگال نيز حضور داشتند، در چندين كارگروه مختلف، مواضع افراد بررسي شد.
اين كنفرانس بر روي ابعاد سياسي و اقتصادي منتج از سوء مديريت عربستان بر اماكن مقدس اسلامي و چگونگي مشاركت كشورهاي اسلامي در اداره حج و عمره تمركز داشت و «هيأت بين‌المللي نظارت بر مديريت عربستان در حرمين» كه باني اصلي اين كنفرانس بود، در بيانيه‌اي چرايي درخواست مشاركت دولت‌ها و مؤسسات اسلامي در مديريت حج را تشريح كرد.
در اين كنفرانس همچنين مسئولان امور حج سنگال در خصوص مشكلاتي كه شهروندان سنگالي در پي اداي حج و عمره با ان مواجه مي‌شوند صحبت كردند كه موجب تعجب حاضران از نبود زيرساخت‌هاي مناسب در عربستان شد.
«هيأت بين‌المللي نظارت بر مديريت عربستان در حرمين» از ابتداي سال ميلادي جاري كار خود را در راستاي جلوگيري از سياسي شدن حج و فشار بر عربستان جهت مديريت بهتر نمادهاي اسلامي و حفظ مكان‌هاي تاريخي آغاز كرد.


| شناسه مطلب: 87396




سنگال عربستان منا



نظرات کاربران