برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در کربلا و نجف

به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در شهرهای مقدس کربلای معلی و نجف اشرف اجرا شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در راستاي سلسله برنامه‌ها و فعاليت‌هاي عتبات مقدسه عراق به مناسبت ولادت باسعادت بانوي دوعالم حضرت فاطمه(س)، دومين جشنواره بين‌المللي فرهنگي سالانه «روح نبوت» از شب گذشته در حرم مطهر حضرت عباس (ع) كربلاي معلي آغاز شد.
اين جشنواره به همت مدارس بانوان «كفيل» و در سالن مركزي مركز «صديقه طاهره(س)» حرم مطهر عباسي و با مشاركت گسترده محلي و بين‌المللي در حال برگزاري است.
سيد احمد صافي، متولي شرعي حرم عباسي طي سخناني در مراسم افتتاحيه اين جشنواره گفت: ما هر چقدر از حضرت زهرا(س) فاصله بگيريم، از حق دور شده‌ايم و هر چقدر از مسير حق فاصله بگيريم به باطل نزديك مي‌شويم.
وي در ادامه به تبيين فضيلت‌هاي اخلاقي و شخصيتي حضرت زهرا(س) پرداخت و از افتتاح مركزي براي اهتمام به امور و فرهنگ خانواده در كربلاي معلي خبر داد.
جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در حرم حسيني
همچنين، مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا(س)، شب گذشته با حضور شخصيت‌هاي علمي، اجتماعي و ديني در سالن خاتم الانبياي صحن حرم مطهر حسيني برگزار شد.
در اين مراسم از سه نويسنده برتر كه با موضوع «سيره امام زمان(عج)» اقدام به تأليف كتاب كرده بودند تجليل به عمل آمد و ابيات و قصايدي در عشق به حضرت زهرا(س) و اهل بيت(ع) ارائه شد.
آذين‌بندي حرم علوي به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)
گفتني است كه حرم مطهر حضرت اميرالمؤمنين امام علي (ع) نيز به مناسبت ميلاد بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) آذين‌بندي شد. در همين راستا، برنامه‌هاي ديني و فرهنگي متنوعي نيز در حرم مولاي متقيان حضرت علي (ع) برگزار گرديد.




نظرات کاربران