سوغات فرهنگی زائردر مشهد گزارش تصویری

سوغات فرهنگی زائر از گذشته در مشهد موردتوجه بوده ولی امروز به همت بخش خصوصی این موضوع تحقق‌یافته است.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، فروشگاهي در مساحتي بالغ‌بر 3000 مترمربع در قالب 30 غرفه به عرضه انواع كالاهاي سوغات فرهنگي زائر رضوي در بخش‌هاي مختلف شامل كتاب، محتواي ديجيتال، آرايه، وسايل عبادي، ديداري- شنيداري، لوازم كاربردي، سرگرمي و پوشاك اختصاص دارد.
كارشناسان و اصحاب فن، كودكان و نوجوانان را تأثيرپذيرترين قشر اجتماع در برابر اقدامات تربيتي و يكي از بزرگ‌ترين گروه‌هاي مصرف‌كننده محصولات فرهنگي دانسته‌اند و ازاين‌رو، تأمين نيازهاي فرهنگي و معنوي آنان به فصل مشترك تلاش‌هاي بسياري از اهالي فرهنگ و هنر تبديل است.
بر اساس مطالعات انجام‌شده، گردش مالي بازار سوغات زائر در شهر مقدس مشهد در حال حاضر حدود 10 هزار ميليارد ريال است و كودكان و نوجوانان يكي از بزرگ‌ترين مخاطبان اين بازار هستند، اما آنچه جاي تأسف و تأمل دارد اين است كه كالاهاي خارجي سهم چشمگيري از سوغات اين گروه را به خود اختصاص داده است.
فروشگاه سوغات زائر در خيابان شيرازي، بين شيرازي دو و چهار و در فاصله كمتر از 100 متري حرم مطهر رضوي واقع است، تمام اجناس اين فروشگاه توليد داخل و در راستاي حمايت از اقتصاد مقاومتي است.
عكس‌ها از: سيد حسين ميرپور


| شناسه مطلب: 87601







نظرات کاربران