پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس دفتر سیاسی حماس:

حرکت به سمت مذاکره با اسرائیل گناهی نابخشودنی است

در روزهائی که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در غزه، دلبستگان به مسأله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته، لازم میدانم بار دیگر بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در این مسأله‌ی مهم که در صدر مسائل امت اسلامی است تأکید کنم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متن كامل نامه رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام علي سيدنا الرسول الاعظم الامين و علي آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و من تبعهم باحسان الي يوم الدين.
برادر مجاهد عزيز آقاي دكتر اسماعيل هنيه دامت توفيقاته
نامه را با اين كلام نوراني خداوند آغاز مي‌كنم كه گوئي همين امروز خطاب به شما و ما نازل شده است: «وَ لا تَهِنُوا فِي ابتِغاءِ الْقَومِ اِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَاِنَّهُمْ يأْلَمُونَ كَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللّه‌ِ ما لا يَرجُونَ و كانَ اللهُ عَليماً حَكيماً» اي عليماً بانتصاركم و غلبتكم عليهم باذن الله، و حكيماً في نهيكم عن الوهن و التّواني في هذا الطريق.
در روزهايي كه شدت يافتن ظلم و قساوت دشمن صهيونيست در غزه، دلبستگان به مسأله‌ي فلسطين را غمگين و خشمگين ساخته، لازم مي‌دانم بار ديگر بر مواضع هميشگي جمهوري اسلامي در اين مسأله‌ي مهم كه در صدر مسائل امت اسلامي است تأكيد كنم. بي شك مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطين مظلوم و تنها نسخه‌ي شفابخش جراحات وارد بر پيكر آن ملت شجاع و سرافراز است. جنابعالي در نامه‌ي محبت‌آميز خود برخي از چالش هاي بزرگ امت اسلامي را مطرح كرده و به خيانت و نفاق برخي از كشورهاي عرب اين منطقه و نقشه‌هاي خباثت‌آميز آنان در تبعيت از شيطان بزرگ (آمريكا) اشاره نموده و نيز از مجاهدان فلسطيني به‌ عنوان مبارزان خط مقدم در برابر فشار و ظلم و جنايت دشمن ياد كرده‌ايد. آن چه در اين باره نوشته‌ايد حقيقت محض و مورد تأييد ما است. ما خود را موظف به حمايت از شما از هر نوع آن مي دانيم.
اين وظيفه‌اي ديني و نيز فريضه‌اي انساني و فراتر از حوادث و تحولات سياسي است و ان‌شاءالله همچون گذشته به اين وظيفه عمل خواهيم كرد. دولت ها و ملت هاي مسلمان و جريانات اسلامي همگي مخاطب و موظف به اين وظيفه‌ي بزرگ‌اند. امروز بازگشت به عزّت و اقتدار براي امت اسلامي منحصراً در گرو ايستادگي در برابر استكبار و نقشه‌هاي خباثت‌آميز آن است و مسأله‌ي فلسطين در رأس همه‌ي مسائل بين‌الملل اسلامي در مقابل استكبار است. حركت به سمت مذاكره با رژيم فريبكار و دروغگو و غاصب، خطاي نابخشودني بزرگي است كه پيروزي ملت فلسطين را به عقب مي‌اندازد و جز خسران عايد آن ملت ستم‌كشيده نمي كند. خيانت برخي سران عرب كه اكنون به تدريج در حال آشكار شدن است نيز همين هدف را دنبال مي كند. علاج اين همه تقويت جناح مبارز و مقاوم در دنياي اسلام و تشديد مبارزه با رژيم غاصب و پشتيبانان آن است. ملت ها و به ويژه جوانان غيور در كشورهاي اسلامي و عربي و نيز دولت هايي كه نسبت به فلسطين احساس مسئوليت مي كنند، بايد اين وظيفه‌ي بزرگ را كاملاً جدي بگيرند و با مجاهدت حماسي و مدبّرانه دشمن را مجبور به عقب‌نشيني به سمت نقطه‌ي زوال كنند.
از خداوند متعال كمك به شما و همه‌ي نيروهاي مقاومت را خواستارم و نزديك شدن روز پيروزي شما را كه امري قطعي است مسألت مي كنم.
والسلام عليكم و رحمة الله
سيّدعلي خامنه‌اي
۱۵ فروردين ۱۳۹۷
۱۷ رجب‌المرجب ۱۴۳۹
اسماعيل هنيه چندي قبل در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استكبار عليه قدس و ملت فلسطين با هدف سرنگون‌ كردن غزه به‌ عنوان قلعه مقاومت و پايان دادن به مبارزه عليه رژيم اشغالگر و عادي‌سازي روابط حكام وابسته منطقه با آن، از حمايت‌هاي ملت ايران و هدايت‌هاي رهبر انقلاب اسلامي از جنبش مقاومت قدرداني كرده و گفته بود: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمي در داخل كرانه باختري و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاكمان نفاق در پايتخت‌هاي دور و نزديك را در پايان دادن به مسئله فلسطين، خنثي خواهيم كرد.


| شناسه مطلب: 87890




فلسطين رهبرانقلاب



نظرات کاربران