چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود

چهارمین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس در قم برگزار می‌شود

تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه سالیانه تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام در کاظمین گفت: چهارمین نشست این اجلاسیه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

آيت‌الله سعيدي: چهارمين اجلاسيه توليت‌هاي اعتاب مقدس در قم برگزار مي‌شود
توليت حرم حضرت معصومه سلام‌الله عليها با اشاره به برگزاري سومين اجلاسيه ساليانه توليت‌هاي اعتاب مقدس جهان اسلام در كاظمين گفت: چهارمين نشست اين اجلاسيه در شهر مقدس قم برگزار مي‌شود. به گزارش پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، آيت‌الله سيد محمد سعيدي روز گذشته در ديدار صميمي با جمعي از مديران استان قم، معاونان و خادمان حرم كريمه اهل‌بيت(س) كه در سالن محراب انجام شد، با اشاره به برگزاري سومين اجلاسيه ساليانه توليت‌هاي اعتاب مقدس جهان اسلام در كاظمين اظهار كرد: چهارمين نشست اين اجلاسيه در شهر مقدس قم برگزار مي‌شود.
وي از فعاليت‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) استان قم در راستاي جلوگيري از كاهش آمار طلاق ياد و اضافه كرد: بازگشت همسران طلاق به سمت ازدواج مجدد اهميت بسياري دارد چراكه مي‌تواند در سطح جامعه تأثيرات بسياري را به دنبال داشته باشد.
توليت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها خاطرنشان كرد: برخي فكر مي‌كنند كه در كشور اسلامي از حضور بانوان در عرصه ورزش خبري نيست اما زماني كه مشاهده مي‌كنند در ايران اسلامي نيز نشاط در كنار حجاب و عفاف مورد توجه قرار مي‌گيرد نسبت به حقايق اسلام آگاه مي‌شوند درحالي‌كه هميشه غربي‌ها به دنبال ترويج بي‌بندوباري و بي‌عفتي در هر عرصه‌اي هستند.
وي با تأكيد بر اينكه آموزه‌هاي معنوي اسلام را بايد در عرصه‌هاي مختلف مورد استفاده قرار دهيم، گفت: همان‌طور كه دشمن با تمام توان به دنبال تحقق خواسته‌هاي پليدانه خود است ما نيز بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف به ميدان آمده و در راستاي جلوگيري از تحقق اهداف دشمن تلاش كنيم.
آيت‌الله سعيدي از تلاش دشمنان براي اختلاف‌افكني ميان شيعيان ياد كرد و ادامه داد: برگزاري نشست‌هايي همانند اجلاسيه اعتاب مقدس جهان اسلام مي‌تواند در افزايش تعاملات و ارتباطات ميان شيعيان تأثيرگذار باشد.
همچنين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين صفر فلاحي معاون فرهنگي آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) ضمن تقدير از مشاركت دستگاه‌هاي مختلف در راستاي انجام برنامه‌هاي نوروزي آستان مقدس اظهار كرد: در برنامه جشن خانوادگي با كمك مجموعه‌هاي مختلف توانستيم هزينه اعزام 140 نفر از زائران را به كربلاي معلي تأمين كنيم.
مديركل تبليغات اسلامي استان قم: ائمه جماعات 10 منطقه آسيب‌پذير قم گردهم مي‌آيند
مديركل تبليغات اسلامي استان قم با تأكيد بر اينكه 10 منطقه آسيب‌پذير فرهنگي در استان قم شناسايي شده است، گفت: ائمه جماعات اين مناطق طي نشستي گردهم مي‌آيند تا بتوانيم از سخنراني‌ها و آموزه‌هاي علماي ديني و اساتيد برجسته حوزه در آن نشست استفاده كنيم. به گزارش پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، حجت‌الاسلام‌والمسلمين عباس اسكندري روز گذشته در ديدار مديران استان قم با توليت آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) با اشاره به اينكه اداره‌كل تبليغات اسلامي استان در راستاي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در سال گذشته تلاش‌هاي بسياري را دنبال كرده است، اظهار كرد: اميدواريم در سال جديد بتوانيم دستاوردهاي خود را در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي گسترش دهيم.
وي با تأكيد بر اينكه 10 منطقه آسيب‌پذير فرهنگي در استان قم شناسايي شده است، اضافه كرد: ائمه جماعات اين مناطق طي نشستي گردهم مي‌آيند تا بتوانيم از سخنراني‌ها و آموزه‌هاي علماي ديني و اساتيد برجسته حوزه در آن نشست استفاده كنيم.
همچنين، رئيس شوراي اسلامي شهر قم خاطرنشان كرد: خدمت به مردم شهر مقدس قم افتخاري است كه قسمت هر فردي نمي‌شود به همين علت اميدواريم بتوانيم از اين فرصت به شيوه مطلوب استفاده كنيم.
عبدالله جلالي با تأكيد بر اينكه در سال جاري به غير از فاينانس‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي جانبي دو هزار و 200 ميليارد تومان بودجه براي سال جاري شهرداري قم درنظر گرفته شده است، عنوان كرد: هر چند با استفاده از اين ميزان اعتبار نمي‌توان همه پروژه‌ها و برنامه‌هاي مختلف را در حوزه‌هاي مختلف شهري دنبال كنيم اما اميدواريم بتوانيم به پيشرفت قابل توجهي برسيم.
وي با اشاره به اينكه شهرداري قم برنامه‌هاي مختلف فرهنگي از جمله تور قم‌گردي را در نوروز 97 دنبال كرده است، عنوان كرد: موزه آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) يكي از مكان‌هايي بود كه براي بازديد زائران در تور رايگان قم‌گردي طي ايام نوروز درنظر گرفتيم.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان قم: حركت كميته امداد در راستاي تحقق مطالبات رهبري و مراجع است
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان قم با بيان اين كه حركت كميته امداد را در راستاي تحقق مطالبات رهبري، علما و مراجع تقليد دنبال كرده‌ايم، اظهار كرد: مردم اعتماد مطلوبي به كميته امداد دارند به همين علت قم در برخي از شاخص‌هاي امداد رتبه‌هاي برتر كشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، اكبر ميرشكار روز گذشته در ديدار مديران استان قم با توليت آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) كه در سالن محراب شبستان امام خميني(ره) انجام شد، با اشاره به اينكه حركت كميته امداد را در راستاي تحقق مطالبات رهبري، علما و مراجع تقليد دنبال كرده‌ايم، اظهار كرد: به لطف خداوند متعال مردم اعتماد مطلوبي به كميته امداد استان دارند به همين علت قم در برخي از شاخص‌هاي امداد رتبه‌هاي برتر كشور را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه سه ميليارد تومان در جشن نيكوكاري پايان سال 96 در قم جمع‌آوري شده است، اضافه كرد: بسته‌هاي حمايتي در ميان بسياري از مردم نيازمند توزيع شد به همين علت مراجعات مردمي به كميته امداد در ايام پاياني سال گذشته كاهش يافت.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان قم از تلاش كميته امداد براي توانمندسازي مددجويان ياد كرد و گفت: جشن توانمندسازي هزار و 300 خانواده كميته امداد امام خميني(ره) استان قم در سال گذشته برگزار شد.
وي با تأكيد بر اينكه بيش از 80 درصد زن‌هاي مطلقه استان قم غير بومي هستند، عنوان كرد: 460 مورد از آن‌ها را در منطقه نيروگاه شناسايي و ارتباط ميان آن‌ها و طلاب خواهر را برقرار كرده و جمعي از طلاب برادر را نيز به دنبال همسران آن‌ها فرستاده‌ايم تا بتوانيم ازدواج مجدد آن‌ها را رقم بزنيم كه تاكنون در 80 مورد به نتيجه مورد نظر رسيده‌ايم.
ميرشكار با اشاره به اينكه كاهش آمار طلاق آسيب‌هاي شهر را كاهش مي‌دهد، گفت: بعد از بازگشت افراد به سمت ازدواج مجدد طي 6 ماه به صورت مستمر برنامه‌هاي حمايتي توسط كارشناسان براي آن‌ها دنبال مي‌شود.
همچنين، مديركل ورزش و جوانان استان قم طي سخناني با بيان اينكه اين اداره‌كل طي سال گذشته دستاوردهاي بسياري در عرصه ورزش قهرماني و كسب مدال‌هاي جهاني داشته است، تصريح كرد: در حوزه فرهنگي و امور جوانان توانسته ايم برنامه‌هاي مختلف از جمله برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه زوج‌هاي جوان را در راستاي كنترل آسيب‌هاي اجتماعي برگزار كنيم.
حسن عابدي با تأكيد بر اينكه اداره‌كل ورزش و جوانان استان قم براي سال جاري برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي مختلفي را دنبال خواهد كرد، يادآور شد: اكنون دوره ويژه‌اي را براي زوج‌هاي جوان در حال طلاق درنظر گرفته تا بتوانيم آن‌ها را به سمت زندگي مجدد هدايت كنيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران