رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد؛

تاکید سازمان حج بر استفاده زائران از کالای با کیفیت ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی اقلام مصرفی زایران حج تمتع ۹۷ گفت: این اقلام باید از تولید با کیفیت داخلی تهیه شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين جلسه مديران سازمان حج و زيارت در سال ۹۷، با حضور رييس سازمان حج و زيارت و معاونان و مديران برگزار شد.
حميد محمدي در اين جلسه به بررسي برنامه هاي انجام شده در حوزه معاينات پزشكي متقاضيان سفر حج تمتع، اسكان زايران، تغذيه و تداركات، آموزش زايران و ... پرداخت.
وي تاكيد كرد: اطلاع رساني در حوزه پزشكي و ضرورت آگاهي رساني به زايران در اين زمينه بايد با جديت و سرعت انجام گيرد؛ دستور العمل لازم به مديران كاروان ها، براي تسريع تكميل معاينات بايد هر چه سريعتر صورت پذيرد.
رئيس سازمان حج و زيارت در رابطه با آموزش زايران حج تمتع ۹۷ توضيح داد: موضوع آموزش حجاج و زمانبندي لازم براي اين مهم بايد به صورت شفاف و هماهنگ انجام گيرد.
محمدي با اشاره به موضوع جامه دان هاي متحد الشكل و يك اندازه براي زايران گفت: جامه دان ها بايد به صورت برنامه ريزي شده و بر اساس توليد با كيفيت داخلي انتخاب شود.
وي به موضوع «جليقه همشكل» زايران ايراني نيز اشاره كرد و گفت: طرح و نماد روي جليقه ها بسيار حايز اهميت خواهد بود و بايد منعكس كننده نظم و انضباط حجاج باشد.
محمدي بر لزوم تسريع و منظم وظايف معاونت ها در زمان باقيمانده تا ايام حج تاكيد كرد و گفت: تمامي مباحث اعم از اسكان، تغذيه، پزشكي، مشاعر، عرفات و .... در زمان كوتاه باقيمانده تا شروع اعزام ها از ۲۵ تيرماه بايد نهايي شود.
وي خاطرنشان كرد: مذاكرات حج ۹۷ نيز به خوبي انجام گرفته و بر اساس توافق صورت گرفته، بحث عزت و امنيت حجاج مورد تاكيد است.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه به بررسي موضوع عتبات و اعزام زايران در اين حوزه پرداخت و تاكيد كرد: براي برون رفت از فضاي نابسامان فعلي كه به تضييع حقوق زائرين و دفاتر خدمات زيارتي منجر شده است بايد اعزام هاي استاني عتبات عاليات در چارچوب ضوابط اجرايي سازمان، با جديت دنبال شود.
محمدي تصريح كرد: متاسفانه كاروان هاي غير مجاز نيز در ايام پر تردد زايران به فعاليت پرداخته اند كه بايد اطلاع رساني لازم براي مردم و متقاضيان انجام گيرد.




نظرات کاربران