روحانی کاروان دانشگاهیان تهران در کنار مضجع شریف علامه امینی شرح داد:

داستان جالب سرودن غدیریه و اعجاز امیرالمومنین(ع)برای شاعر مصری

حجت الاسلام والمسلمین نصیرزاده؛روحانی کاروان دانشگاهیان تهران در کنار مضجع شریف علامه امینی به نقل از ایشان داستان اعجاز امیرالمومنین(ع)برای شاعر مصری را برای دانشجویان بیان کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين نصيرزاده؛روحاني كاروان دانشگاهيان تهران در كنار مضجع شريف علامه اميني به سخنراني پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمين نصيرزاده ضمن بيان اهميت كتاب الغدير و همچنين بيان زحمت هايي كه علامه براي اين كتاب ارزشمند كشيدند راجع به معجزات و كرامات اميرالمومنين علي (عليه السلام) داستاني را نقل كرد كه در ادامه شما را به خواندن متن كامل آن داستان دعوت مي كنيم:
دكتر محمد عبدالغني حسن؛ از شعراي معروف و علماي مصر بود كه بيشتر به مطالعه كتاب هاي مفيد علمي، فقهي و مذهبي مي‌پرداخت، كتاب الغدير مرحوم علامه اميني كه به چاپ رسيد ،علامه يك نمونه براي ايشان هديه فرستاد.دكتر عبدالرحيم پس از مطالعه كتاب و دقت در اسناد كتاب و شيوه تاليف آن در سپاس گزاري از علامه و اهميت كتاب، شعري در وصف علامه و كتابش سرود و براي علامه فرستاد.
علامه بعد از مطالعه شعر ضمن تشكر از دكتر عبدالغني، نوشت كه شايسته مي ديدم شما با تبحر خاصي كه در سرودن شعر داريد به جاي سرودن شعر در وصف بنده، غديريه اي مي سروديد تا در ليست غديريه سرايان ثبت و ضبط شود.
نامه علامه حدود دوماه بي‌جواب ماند و بعد از دوماه نامه دكتر عبدالغني و غديريه كه سروده بود همراه با نوشته اي به علامه اميني رسيد. دكتر علت تأخير در سرودن غديريه و پاسخ نامه را در كسالت لاعلاجي كه براي فرزندش پيش آمده بود عنوان كرده بود.
نقل شده علامه نامه دكتر را حرم اميرالمومنين علي (عليه السلام) برده و در كنار مضجع شريف علوي غديريه ايشان را قرائت مي كنند. فرداي آن روز نامه اي را براي دكتر عبدالغني با اين عنوان مي‌نويسد كه ديشب غديريه شما را در حرم اميرمومنان علي (ع) خواندم و فكر مي‌كنم اميرمومنان (ع) در قبال اين غديريه شما، فرزندتان را شفا بدهد.
دوهفته بعد جواب نامه علامه رسيد و در آن دكتر عبدالغني خطاب به نامه نوشته بود همان شبي كه شما مي‌گوييد غديريه ام را در حرم خوانديد فرزندم حالش به شدت خراب شد و بعد تب شديدي كرد و بعد بهبود كامل يافت و واقعاً اميرمومنان علي (عليه السلام) در مقابل اين غديريه مزدي شايسته و درخور در دنيا برايم رقم زد.
اين نشان از ولايت امير مومنان علي (ع) براي انسان ها و نيز اعتقاد راسخ علاوه بر پذيرش ولايت اميرمومنان (ع) و معجزات ايشان دارد. باشد كه ما نيز از شيعيان واقعي حضرت بوده و در دنيا زيارتشان و عندالموت و عندالكتاب و عندالحساب از شفاعت امير مومنان (ع) بهره مند گرديم.


| شناسه مطلب: 87999




دانشگاه عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران