عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر

عزاداری زائران حسینی در سوگ شهادت امام کاظم + تصاویر

زائران کشورمان با حضور پرشور در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در سوگ شهادت امام هفتم شیعیان عزاداری کردند و به مرثیه خوانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، مراسم سخنراني و عزاداري بعثه مقام معظم رهبري به مناسبت سالروز شهادت امام كاظم(ع)، صبح امروز با حضور پرشور زائران و عزاداران حسيني در صحن حرم مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين اويسي در اين مراسم به بيان ابعاد شخصيتي و منحصر به فرد حضرت موسي بن جعفر(ع) پرداخت و با اشاره به اينكه امام مجراي نزول فيض از عالم بالا به عالم ماده است، گفت: امام موسي كاظم(ع)، «رحمت الله الواسعه» بودند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به سوره مباركه كوثر، مراد از كوثر را به قرينه آيه سوم، تكثر ذريه پيامبر اكرم(ص) عنوان و با توجه به نقش حضرت موسي بن جعفر(ع) در تكثير نسل پيامبر، تصريح كرد: امام كاظم(ع)، مجراي اين تكثير ذريه است.
وي با بيان اينكه بر اساس منابع معتبر شيعه، امام كاظم داراي فرزندان زيادي بود و كمترين تعداد فرزندي كه به وي نسبت داده شده 30 فرزند است، با تقسيم بندي سادات به سه گروه مختلف، به علل وجود امامزاده هاي متعدد در ايران و بعضا در كشور عراق اشاره كرد.
حجت الاسلام والمسلمين اويسي، اظهار داشت: گروه نخست سادات همگي به شهادت رسيدند و گروه دوم در آن بحبوحه به تقيه و زندگي مخفيانه روي آوردند و برخي هم به كوه ها پناه بردند.
وي افزود: پس از تشريف فرمايي امام علي بن موسي الرضا(ع) به ايران، فرصتي ايجاد شد و سادات از عربستان راهي مناطق مختلف ايران و عراق شدند و بعضا به صورت ناشناس ازدواج كردند.
شب گذشته نيز، زائراني كه براي زيارت قمر بني هاشم(ع) به حرم مطهر آن حضرت آمده بودند، با حضور پرشور خود در مراسم عزاداري كه به مناسبت شب شهادت امام هفتم شيعيان از سوي دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد، شركت كردند و به مرثيه خواني و مديحه سرايي پرداختند.




نظرات کاربران