«منزلت زیارت» منتشر شد

کتاب «منزلت زیارت» از مجموعه کتاب‌های پرسمان رضوی است که با رویکرد ارائه ویژگی‌ها و آداب زیارت امام رضا(ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «منزلت زيارت» در قطع رقعي و شمارگان 3 هزار نسخه با قلم حجت الاسلام محمدباقر پوراميني در قالب 9فصل در راستاي بيان آداب زيارت امام هشتم(ع) به نگارش در آمده است.
عناويني همچون حكمت زيارت، پيشينۀ زيارت، فضيلت زيارت، زمان زيارت، آداب زيارت، متن زيارت، عرفان زيارت، آثار زيارت و كانون زيارت از جمله سرفصل هاي اين اثر است.
همچنين مباحث تقرب به خدا، مغفرت خواهي و توبه، زيارت در منظر قرآن، مشروعيت زيارت، سيره اهل‌بيت (ع) در زيارت، سيره اهل سنت، از رضا تا آل محمد(ص)، برتري زيارت امام رضا(ع) به زيارت كربلا، زيارت امام در نگاه پيامبر(ص)، فضيلت زيارت در نگاه پدر و فرزند امام، فضيلت زيارت، ثواب فراوان براي يك زيارت، مفهوم زيارت، ثمره‌هاي معنوي، محبت و شيدايي، پيوند و وصل، اعلان نصر، و دست‌گيري امام از زائر از ديگر مطالبي است كه در اين كتاب بيان شده است.
موضوعات زيارت ماه رجب، زيارت بيست و سوم ذي‌القعده، سلام بعد از نماز و فصل پنجم آداب زيارت، غسل زيارت، اذن ورود، بوسه بر ضريح و عتبه، سجده در برابر ضريح، گشتن دور ضريح، چيستي تبرك خضوع و خشوع، زيارت براي بانوان، كتاب در مورد زيارت مأثور، صلوات مخصوص، نماز زيارت و فصل هفتم به مبحث سلام بر امام، ارتباط با امام، زيارت همراه بامعرفت، ميزان توجه، ميثاق با امام، استعانت از خدا، حاجت‌خواهي، استجابت دعا، عامل شفا و شفاخانه از ديگر مباحث ارائه شده در كتاب «منزلت زيارت» است.
بيان مطالبي همچون جايگاه مشهد، مفهوم مشهد، مزار امام در شعر دعبل، روضه رضا، گزارش مورخان از بارگاه رضوي، تاريخچه ساخت حرم، قداست مدفن معصومان، ساخت بارگاه و گنبد، موقوفات آستان و كتاب‌نامه را مي‌توان از ديگر مطالب ارائه شده در اين كتاب برشمرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران