میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد

میزان عوارض خروج از کشور ابلاغ شد

سازمان امور مالیاتی با صدور اطلاعیه ای، میزان عوارض خروج از کشور را براساس قانون بودجه سال 97 اعلام و ابلاغ کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عوارض خروج از كشور براي سفر عتبات عاليات از مرزهاي زميني و دريايي امسال مبلغ 125 هزار ريال و از مرزهاي هوايي 375 هزار ريال تعيين شده است.
همچنين عوارض خروج براي سفر حج تمتع و عمره مفرده از همه مرزهاي كشور براي بار اول مبلغ يك ميليون و 100 هزار ريال، براي بار دوم يك ميليون و 650 هزار ريال و براي بار سوم به بعد، 2 ميليون و 200 هزار ريال تعيين شده است.
براساس اين اطلاعيه، عوارض خروج براي ساير سفرهاي خارجي از همه مرزهاي كشور براي بار اول مبلغ 2 ميليون و 200 هزار ريال، براي بار دوم، مبلغ سه ميليون و 300 هزار ريال و براي بار سوم به بعد، مبلغ چهار ميليون و 400 هزار ريال تعيين شده است.
زائران اربعين كه از سوم مهرماه امسال تا 22 آبان ماه از مرزهاي زميني به مقصد عراق از كشور خارج مي شوند از عوارض خروج معاف اند.
همچنين براساس قانون ماليات بر ارزش افزوده، دارندگان گذرنامه‌هاي سياسي و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزي، خدمه وسايل نقليه عمومي زميني و دريايي و خطوط پروازي، جانبازان انقلاب اسلامي كه براي معالجه به كشورهاي ديگر اعزام مي‌شوند، دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور(دارندگان اجازه خروج دانشجويي)، ايرانيان مقيم خارج از كشور داراي كارنامه شغلي از وزارت كار و امور اجتماعي و بيماراني كه با مجوز شوراي پزشكي جهت درمان به خارج از كشور اعزام مي شوند، از پرداخت عوارض خروج از كشور معاف هستند.
براساس اين اطلاعيه، مسافران با تعيين دقيق نوع و تعداد سفر نسبت به پرداخت عوارض خروج از كشور به حساب شماره 2110100250009 اداره كل ماليات بر ارزش افزوده استان تهران اقدام تا در زمان كنترل تعداد، نوع سفر و مبلغ توسط مأموران مستقر در مبادي خروجي با مشكلي مواجه نشوند.


| شناسه مطلب: 88095




عتبات عوارض خروج



نظرات کاربران