مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر

مجهزترین آشپزخانه ایران در نجف اشرف در قاب تصویر

مجهزترین آشپزخانه ایران با نام «غدیر» با مساحت هفت هزار و پانصد متر مربع و امکانات صد در صد صنعتی، در کمربندی نجف اشرف به سمت فرودگاه واقع شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، مهندس ترابي مديرعامل شركت اميد زائر با اشاره به ساخت مشاركتي آشپزخانه صنعتي نجف، گفت: براي ساخت اين آشپزخانه، 50 درصد از منابع جمهوري اسلامي و 50 درصد از شركت بياريق النجف استفاده شده است.
وي افزود: پيش بيني اوليه ساخت اين پروژه 10 ميليون دلار بود، اما با صرفه جويي هايي كه صورت گرفت با 6.7 ميليون دلار به سرانجام رسيد و آن هم به واسطه تعهد شركت عراقي و همكاران ما بود كه بسياري از هزينه هاي بالاسري را حذف كردند و كار به صورت اماني پيماني انجام شد.
مديرعامل شركت اميد زائر با بيان اينكه شركت صنعتي غذايي نجف در مساحت 10 هزار مربع به بهره برداري رسيده است كه حدود دو هزار و پانصد متر آن مربوط به فضاي اسكان و هفت هزار و پانصد متر نيز مربوط به بخش ساخت و تجهيز آشپزخانه، سردخانه و فضاهاي جنبي آن است.
مرتضي نصراللهي مدير عمليات ستاد شمسا در كشور عراق نيز پيش از اين گفته بود كه آشپزخانه غدير نجف اشرف يك كارگاه صنعتي بسيار مهم به شمار مي رود كه پس از بهره برداري، شاهد يك تحول غذايي با امكانات عالي و صد در صد صنعتي خواهيم بود.
مدير عمليات ستاد شمسا در كشور عراق براي اين آشپزخانه كه در كمربندي نجف به سمت فرودگاه واقع شده است، به طور ميانگين طبخ بين 20 تا 40 هزار پرس غذا را در روز پيش بيني كرده بود كه البته در فاز آزمايشي، 5 هزار پرس غذا در اين آشپزخانه طبخ خواهد شد.
گفتني است، شركت صنعتي غذايي غدير نجف اشرف كه مجهزترين آشپزخانه صنعتي ايران را در اين شهر مقدس در خود جاي داده است، پنجشنبه سي ام فروردين در مراسمي با حضورسيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان و حميد محمدي رييس سازمان حج و زيارت افتتاح شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران