مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن

مصادیق ضایع کردن نماز و راه‌های رفع آن

سخنران بعثه مقام معظم رهبری مصادیق ضایع کردن نماز و راه های رفع آن را بیان کرد و از زائران خواست که درباره انجام صحیح و اول وقت نماز با امام حسین(ع)، عهد ببندند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين صمدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در سرداب علقمي حرم مطهر قمر بني هاشم(ع) و در جمع زائران حسيني با اشاره به روايتي از امام علي(ع) كه مي فرمايند «اي مردم خدا براي شما واجباتي قرار داده، آنها را ضايع نكنيد»، برخي مصاديق اين واجبات را برشمرد.
وي در ادامه از نماز، روزه، خمس، امر به معروف، نهي از منكر، حج، صله رحم و حجاب به عنون برخي از واجبات كه بايد هر فردي به انجام آنها مقيد باشد، نام برد و در بيان مصاديق ضايع كردن نماز گفت: ترك نماز و نماز نخواندن مصداق ضايع كردن نماز است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا نخواندن نماز در اول وقت را ديگر مصداق ضايع كردن آن عنوان و ابراز كرد: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند «نماز اول وقت بالا مي رود و به صورت نوراني و درخشان به صاحبش برمي گردد و براي او دعا مي كند كه تو من را حفظ كردي، خدا تو را حفظ كند».
حجت الاسلام والمسلمين صمدي افزود: اما اگر كسي نماز را به اول وقت نخواند، اين نماز بالا مي رود و سياه مي شود و وقتي به صاحبش برمي گردد، مي گويد تو مرا ضايع كردي، خدا تو را ضايع كند.
وي با بيان اينكه انجام نادرست ركوع و سجود، خود ديگر مصداق ضايع كردن نماز است، گفت: امام صادق(ع) مي فرمايند «تا زماني كه مؤمن نمازهاي پنج گانه اش را صحيح انجام دهد، شيطان از او مي ترسد، اما اگر نماز را ضايع كرد، شيطان بر او جرأت پيدا كرده و او را به گناهان بزرگ مي كشاند».
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بي اهميتي به نماز جماعت را ديگر مصداق ضايع كردن آن برشمرد و اظهار داشت: اگر در نماز جماعت تعداد نمازگزاران از 10 نفر بيشتر شود، درياها دوات، جنگل ها قلم و جن و انس نويسنده شوند، ثواب يك ركعت نماز آن را نمي توانند بنويسند.
وي تند خواندن نماز و عدم حضور قلب را از ديگر مصداق هاي ضايع كردن نماز خواند و با بيان اينكه خداوند مي فرمايد كه همه گرفتاري هاي بندگان به دست من است اما غافل هستند، از زائران خواست كه درباره انجام صحيح و اول وقت نماز، با امام حسين(ع) و حضرت قمر بني هاشم(ع) عهد ببندند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران