حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها

حضرت مهدی(عج) پرچمدار هدایت و ضامن بقای انسان‌ها

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به بررسی دو دلیل مهم پرداخت که نشان می دهد وجود امام زمان(عج) لطف الهی و ضامن بقای انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي يزدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري كه در خيمه گاه امام حسين(ع) برگزار شد، به بررسي دو دليل مهم پرداخت كه نشان مي دهد وجود امام زمان لطف الهي به انسان ها است.
وي با بيان اينكه هم اصل وجود امام زمان از طرف خداي متعال لطف است و هم غيبت آن حضرت، گفت: وجود امام زمان(عج) لطف است از آن جهت كه خداي متعال بشر را آفريده و وسايل و امكانات هدايت را نيز در اختيار او قرار داده است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا افزود: پيامبر اكرم(ص) براي هدايت بشر آمدند و به دنبال خاتم انبيا، ائمه اطهار(ع) پرچمدار هدايت بشر بودند و سفير نهايي هدايت بشر نيز حضرت ولي عصر(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي خاطرنشان كرد: اگر انبياي الهي و ائمه اطهار(ع) نبودند بشر به گمراهي كشيده مي شد همانطور كه بت پرستان در پست ترين انحرافات غرق شدند و سقوط كردند؛ اما خدا براي هدايت بشر، انبيا و ائمه طاهرين(ع) را فرستاد.
وي با بيان اينكه وجود مقدس امام زمان(عج) مكمل انبياي الهي و ائمه اطهار(ع) است، گفت: براساس روايت هاي متعدد، اگر يك ساعت حجت خدا و امام معصوم در بين مردم نباشد، زمين اهلش را فرو مي برد و از همين جهت هم نخستين انساني كه پا روي زمين گذاشت حضرت آدم(ع)، پيامبر و حجت خدا بود و آخرين نفري هم كه از روي زمين مي رود بايد حجت خدا باشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري وجود امام زمان(عج) را ضامن بقا، حيات و دوام انسان ها دانست و تصريح كرد: اگرچه امام زمان(عج) پرچمدار هدايت و ضامن بقاي انسان ها است، اما از طرف ديگر در برخي وسايل تصرف مي كند و در مسايل مختلف عنايت ها و امدادهاي غيبي حضرت شامل حال شيعيان است.
وي عنايت هاي غيبي امام زمان(عج) را در مسايل فردي و مسايل كلان و اجتماعي عنوان كرد و اظهار داشت: آن حضرت هر كجا ببينند كه دين و مكتب جدشان خاتم انبيا(ص) در خطر است اقدام مي كند و با لطف خود مشكلات موجود را برطرف مي كند چنانچه در نامه به شيخ مفيد چنين نوشته اند.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي افزود: امام زمان(ع) در نامه اي به شيخ مفيد فرمودند كه ما هرگز امور شما را مهمل نگذاشته، شما را فراموش نمي‌كنيم و اگر عنايات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگي شما را در بر مي‌گرفت و دشمنان شما را از بين مي‌بردند.




نظرات کاربران