رئیس سازمان حج و زیارت:

بستر لازم برای تهیه سوغات زائران از کالاهای ایرانی آماده می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حمایت جدی از کالای ایرانی گفت: سوغات زائران نیز ، می تواند از کالای با کیفیت ایرانی تهیه شود و در این راستا ، سازمان حج و بعثه رهبری تلاش می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي روز يكشنبه در نشست معاونان سازمان حج و زيارت به بررسي فعاليت هاي انجام شده در حوزه عتبات و حج تمتع پرداخت.
وي به موضوع عتبات، اربعين حسيني و اعزام هاي استاني اشاره كرد و افزود: در خصوص اربعين حسيني كارهاي زيادي از سوي ستاد مركزي اربعين حسيني و سازمان حج و زيارت انجام گرفته كه يكي از آنها بحث راه اندازي سامانه سماح بوده است.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: سامانه سماح داراي امكانات خوب و كاربردي در ثبت اطلاعات زائران است كه مي تواند در ساماندهي كلي زائران كمك كار برنامه ريزي هاي ستاد اربعين حسيني باشد.
محمدي افزود: امسال برنامه ريزي شده تا سامانه سماح به صورت سبك تري به فعاليت بپردازد و اميدواريم رفع برخي نقايص در سرعت برنامه ها انجام پذيرد.
وي بر اعزام هاي استاني به عتبات عاليات و همچنين رقابت پذيري در اين عرصه تاكيد كرد.
رئيس سازمان حج و زيارت، سازمان متبوع خود را در محور كميته ثبت نام و اعزام ستاد اربعين حسيني دانست و تاكيد كرد: اميدواريم با فضاي موجود در عرصه عتبات عاليات و اربعين بهترين فرآيند را داشته باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه به موضوع شعار سال با عنوان حمايت از كالاي ايراني اشاره كرد و گفت: سازمان بايد در اين راستا تمام توان خود را بكار گيرد.
محمدي افزود: يكي از موضوعات به خريد اقلام لازم از توليد داخلي بازمي گردد كه در اين راستا كميسيون خريد توجيه شده است.
وي توضيح داد: قرار بر اين است براي اقلام مورد نياز خود در عراق و حتي عربستان در عتبات و حج، از كالاي ايراني استفاده كنيم؛ اين موضوع در عربستان به خاطر قطع روابط و بحث حمل و نقل با كندي صورت مي گيرد اما سعي داريم تا اقلام مربوط به زائر از ايران تهيه شود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد : برخي اقلام زائران همانند جامه دان ، چتر و .... از ايران تهيه مي شود و زايران نيز مي توانند اين اقلام با كيفيت را كه به آنها معرفي مي شود، تهيه كنند.
محمدي به موضوع سوغات زائران نيز اشاره كرد و گفت: سوغات نيز مي تواند از اقلام با كيفيت ايراني تهيه شود و در اين راستا هم سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري تلاش هاي لازم را مدنظر قرار داده است.
وي اظهار كرد: خريد كالاي ايراني به صورت برنامه ريزي شده ، موجب كاهش بازارگردي، عدم خروج ارز از كشور ، قدرت انتخاب و .... مي شود كه اميدواريم در اين رابطه بستر مناسبي فراهم شود و از طرفي زائران عزيز هم دقت ويژه اي داشته باشند.
محمدي تاكيد كرد: سوغات امري ويژه و پسنديده است اما اگر اين مهم به صورت با كيفيت باقيمت مناسب و بدون دغدغه حمل و نقل تهيه شود ، تاثيرات بسزايي به دنبال دارد.




نظرات کاربران