ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع) ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع)

ویژگی‌های اصحاب امام زمان از منظر امام صادق(ع)

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از انتظار فرج، تقوا و ورع در کارها و اخلاق پسندیده به عنوان سه ویژگی مهم اصحاب امام زمان(عج) از منظر امام صادق(ع) نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي يزدي در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري كه در خيمه گاه امام حسين(ع) برگزار شد، به بيان ويژگي هاي اصحاب امام زمان(عج) با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) پرداخت.
وي با اشاره به علاقه ويژه شيعيان به ياري حضرت حجت(ع) و درك دوران ظهور، گفت: مقدمه ظهور شرايطي دارد كه بايد فراهم شود و اگر مي خواهيم جزو ياران آن حضرت باشيم بايد خود را آماده كنيم.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه در احاديث و رواياتي كه از امام صادق(ع) به ما رسيده است روايات بيشماري وجود دارد كه به موضوع مهدويت و امام زمان(عج) پرداخته شده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) براي ياران حضرت سه ويژگي را برشمرده اند.
وي نخستين ويژگي ياران امام زمان(عج) را انتظار ظهور عنوان و ابراز كرد: براي انتظار ظهور ثواب بسياري ذكر شده و در روايات هم تأكيد شده است كه بايد جزو منتظران باشيم؛ چنانچه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند «بالاترين و برترين اعمال امت من انتظار فرج و ظهور حضرت بقيه الله الاعظم است».
حجت الاسلام والمسلمين صمدي يزدي با تأكيد بر فراهم آوردن شرايط براي ظهور حضرت حجت(ع)، دومين ويژگي را داشتتن تقوا و ورع در كارها برشمرد و گفت: ورع يك مرحله از تقوا بالاتر است.
وي در توضيح اين موضوع گفت: گاهي صد در صد مي دانيم كه انجام كاري حرام است بنابراين از انجام آن خوداري مي كنيم كه به اين امر تقوا مي گويند، اما گاهي در مورد يك عمل شك داريم كه آيا حرام است يا حرام نيست، اما چون شك داريم از انجام آن امتناع مي كنيم و اين مرحله، ورع به شمار مي رود.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا سومين ويژگي ياران امام زمان(عج) را اخلاق و رفتار پسنديده خواند و تصريح كرد: اخلاق و رفتار پسنديده به ويژه با خانواده، همسايه، اجتماع و مردم بايد نمود داشته باشد كه اگر چنين بوديم چه دوران ظهور را درك كنيم و چه درك نكنيم، جزو اصحاب امام زمان(ع) هستيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران