حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان   تصاویر

حرم سیدالشهدا؛ میزبان احیاگران شب نیمه شعبان تصاویر

حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) در شب نیمه شعبان مملو از عاشقانی بود که از اوایل شب تا پاسی از صبح مشغول دعا و مناجات و راز و نیاز به درگاه الهی بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، شب گذشته كه مصادف بود با شب نيمه شعبان، حرم مطهر اباعبدالله الحسين(ع) مملو از زائران و عاشقاني بود كه از شهرهاي مختلف كشور عراق و كشور اسلامي ايران، منطقه خليج فارس و شرق آسيا به زيارت آن حضرت آمده بودند تا براي تعجيل در ظهور منتقم خون پاكش دعا كنند.
شب نيمه شعبان آن چنان اهميت دارد كه در سنت رسول خدا و ائمه معصومين(ع) بيدار ماندن در اين شب تا صبح بسيار سفارش و مورد تاكيد قرار گرفته است و زائران اباعبدالله الحسين(ع) نيز از اوايل شب تا پاسي از صبح در حرم آن حضرت مشغول زيارت و راز و نياز به درگاه الهي بودند.
احاديث بسيار در فضيلت زيارت آن حضرت در نيمه شعبان وارد شده است. به چندين سند معتبر از حضرت امام زين‌العابدين(ع) و امام جعفر صادق(ع) وارد شده كه هر كه خواهد مصافحه كند با او صد و بيست و چهار هزار پيغمبر، پس بايد كه زيارت كند قبر ابى‌عبد الله الحسين(ع) را در نيمه شعبان، به درستي كه ملائكه و ارواح پيغمبران رخصت مي‌ طلبند.
در روايت ديگرى آمده است كه جبرئيل به رسول خدا(ص) گفت: «هر كس اين شب را به تسبيح و تكبير و دعا و نماز و استغفار و... احيا بدارد، خداوند گناهانش را مى آمرزد، و جايگاه و منزل او بهشت خواهد بود. «اى محمّد! اين شب را احيا بدار، و به امّتت فرمان ده آن را احيا دارند. جبرئيل پس از بيان فضايل ديگرى براى اين شب، در پايان گفت: محروم واقعى كسى است كه از خير و بركت اين شب محروم باشد!»
دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا نيز با همكاري ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، مراسم احياي شب نيمه شعبان را براي نخستين بار در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار كرد و با استقبال بي نظير زائران همراه شد و از ساعت 11:30 دقيقه تا اذان صبح ادامه يافت.




نظرات کاربران