برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم

برای اعزام دانشگاهیان به عتبات محدودیتی نداریم

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هر زمانی که مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام به عتبات برنامه‌ریزی کنند، ما امکانات لازم از محل استقرار تا سایر امور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در چند سال اخير اقدام به ثبت‌نام از دانشجويان و اساتيد علاقه‌مند به سفر عتبات كرده است و هر سال تعداد كثيري از عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) را از استان‌هاي مختلف به قيدقرعه به عتبات اعزام مي‌كند.
در اين سفر معنوي، دانشگاهيان سه شب در نجف، سه شب در كربلا و يك شب در كاظمين اقامت مي‌كنند و به زيارت اعتاب مقدسه مشرف مي‌شوند.
گروه‌هاي دانشگاهي در سفر به عتبات علاوه بر زيارت اعتاب مقدسه به زيارت مرقد حجربن عدي و كميل‌بن زياد نيز مي‌روند. همچنين برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و زيارتي براي آن‌ها تدارك ديده شده است تا جايي كه حتي از منزل امام خميني(ره) در نجف نيز بازديد مي‌كنند.
در حالي كه تعداد بسياري از دانشگاهيان براي سفر به عتبات نام‌نويسي مي‌كنند، به دليل كمبود ظرفيت و تعداد بالاي تقاضا امكان اعزام تمامي آن‌ها ممكن نيست، بر همين اساس افراد به قيد قرعه انتخاب و اعزام مي‌شوند.
با اين وجود، اعزام دانشگاهيان به عتبات در برخي زمان‌ها متوقف مي‌شود كه ماه مبارك رمضان نيز يكي از اين ايام است.
مرتضي آقايي مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به عدم وجود محدوديت در اعزام‌هاي دانشگاهيان، گفت: هر زماني كه مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان براي اعزام به عتبات برنامه‌ريزي كنند، ما امكانات از محل استقرار تا ساير امور را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم.
وي با بيان اينكه اعزام‌هاي دانشگاهيان به عتبات متناسب با نظر ستاد است، افزود: ستاد عتبات دانشگاهيان محدوديت‌هايي دارند اما همواره براي اعزام دانشگاهيان اعلام آمادگي كرده‌ايم.
بر اساس اعلام ستاد عتبات دانشگاهيان، نام‌نويسي در دوره بعدي اعزام دانشجيوان به عتبات بعد ماه مبارك رمضان آغاز مي‌شود.
منبع: فارس


| شناسه مطلب: 88328




دانشگاه عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران