رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در 4 ماه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات 21 اردیبهشت به پایان می‌رسد، گفت: در این دوره حدود 12 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب 317 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه هجدهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از اول بهمن‌ماه سال 96 آغاز شد، اظهار داشت: اين اعزام‌ها تا 15 ارديبهشت‌ماه سال 97 ادامه يافت و آخرين كاروان‌هاي دانشگاهي نيز روز گذشته از استان‌هاي خراسان رضوي و همدان به عتبات عاليات اعزام شدند كه روز 21 ارديبهشت ماه به ايران اسلامي باز مي‌گردند.
اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهيان به عتبات در 4 ماه
وي در خصوص آمار اعزام دانشگاهيان در هجدهمين دوره به عتبات عاليات گفت: در اين دوره حدود 12 هزار نفر از دانشگاهيان در قالب 317 كاروان شامل اساتيد دانشگاه‌ها،دختران دانشجو، متأهلين،پسران و كارمندان دانشگاه‌ها به عتبات عاليات سفر كرده‌اند.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با اشاره به اينكه براي رفاه حال دانشگاهيان تصميم گرفتيم، بيشتر اعزام ها به صورت هوايي صورت گيرد، خاطر نشان كرد: از 317 كارواني كه در اين دوره به عتبات عاليات اعزام شدند، 259 كاروان به صورت هوايي و 58 كاروان به صورت زميني مشرف شدند.
حضور 10 مداح ثابت در نجف و كربلا
حجت‌الاسلام فقيهي در خصوص بيشترين آمار اعزامي از استان‌ها گفت: بيشترين آمار اعزام از استان تهران بوده است و استان‌هاي فارس ،خراسان رضوي و آذربايجان شرقي در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
وي با اشاره به تعداد تشرف زائرين ذخيره در اين دوره به عتبات عاليات افزود: در هجدهمين دوره عتبات دانشگاهيان، توانستيم تعداد زيادي از زائرين ذخيره را نيز به عتبات عاليات اعزام كنيم.
حجت‌الاسلام فقيهي با بيان اينكه تمامي كاروان‌هاي دانشگاهي داراي روحاني بودند و برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در طول سفر با همراهي و نظارت روحاني كاروان انجام گرفت، گفت: از ابتداي اين دوره تا كنون 10 مداح ثابت در نجف و كربلا مستقر بودند كه مراسم سلام اول و وداع با حضور آنها برگزار مي‌شد.
وي در خصوص چگونگي انعكاس حضور كاروان هاي دانشگاهي در عتبات عاليات نيز خاطر نشان كرد: از ابتداي اعزام دانشگاهيان در اين دوره، يك خبرنگار در نجف اشرف و يك خبرنگار در كربلاي معلي مستقر شدند كه با ارسال روزانه اخبار و عكاسي از تمامي مراسم كاروان هاي دانشگاهي ، لحظات معنوي آنها را به تصوير كشيده و ماندگار كردند. در مجموع 6 خبرنگار و 4 نفر مسئول رسانه اعزام شدند كه علاوه بر ارسال خبر، از حضور زائرين در برنامه سلام اول و همايش ها تصويربرداري نموده و روز آخر در قالب لوح فشرده به زائرين تقديم كردند.
برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي براي دانشگاهيان در عراق
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با اشاره به برنامه‌هاي ويژه در طول سفر عتبات دانشگاهيان گفت: برنامه‌هاي فرهنگي ويژه‌اي براي كاروان‌هاي دانشگاهي با همكاري بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شركت شمسا در نجف و كربلاي معلي انجام شد كه از آن جمله اعزام دانشگاهيان براي زيارت صافي صفا، بيت حضرت امام(ره)،كتابخانه علامه اميني، مزار حربن يزيد رياحي با روايت‌گري مصور توسط راوي و نماينده بعثه در مرقد مطهرهاي ايشان برگزار شد.
حجت الاسلام فقيهي با بيان اينكه يكي از توفيقات ستاد در اين دوره برگزاري مراسم احيا در شب نيمه شعبان در حرم مطهر سيدالشهدا(ع) بود كه با همكاري بعثه مقام معظم رهبري و عتبه حسينيه و با حضور پرشور دانشگاهيان انجام شد، خاطر نشان كرد: زائرين دانشجو اعمال اين شب گرانقدر را از جمله، قرائت دعاي كميل،مناجات شعبانيه و صلوات خاص آن را در كنار مضجع شريف اباعبدالله الحسين(ع) به جاي آوردند.
برپايي اردوي دو روزه قم- جمكران براي دانشگاهيان
وي ادامه داد: از آنجايي كه هجدهمين دوره عتبات دانشگاهيان مصادف با عيد نوروز و ايام مبارك ماه‌هاي رجب و شعبان بود، جشن‌هاي با شكوهي در ميلاد حضرت علي(ع)،اعياد شعبانيه و نيمه شعبان، با همكاري مسئولين هتل هاي دانشگاهيان در نجف اشرف و كربلاي معلي برگزار و با استقبال زائرين دانشگاهي مواجه شد.
حجت‌الاسلام فقيهي در مورد برنامه هاي فرهنگي پس از سفر و مسابقاتي كه براي زائرين دانشگاهي در نظر گرفته شده تصريح كرد: اردوي زيارتي دو روزه قم–جمكران براي بعد از سفر عتبات دانشگاهيان برنامه‌ريزي شده است كه مسئولين كاروان‌ها با هماهنگي دفتر شوراي استاني ستاد، نسبت به برنامه‌ريزي و اعزام به شهر مقدس قم اقدامات لازم را انجام مي‌دهند. اين اردو با استقبال بي‌نظير زائرين دانشگاهي مواجه شده است و هم اكنون تعدادي از كاروان‌هاي دوره قبل در نوبت تشرف به شهر مقدس قم هستند. همچنين مجموعه مسابقات چراغ راه هدايت كه شامل بخش‌هاي كتابخواني، ادبي و هنري است از ابتداي اعزام آغاز شده و تا پايان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وي درباره ميزان استقبال دانشگاهيان از همايش احلي من العسل در كربلا نيز گفت: طبق نظرسنجي‌هايي كه در دوره‌هاي قبل توسط ستاد انجام شده، يكي از برنامه‌هايي كه مورد رضايت دانشگاهيان در طول سفر قرار گرفته است، همايش احلي من العسل است. اين همايش با همكاري بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي برگزار مي‌شود.
رئيس ستاد با اشاره به ميزان استقبال دانشگاهيان براي اعزام نوروزي و تشرف در ماه هاي رجب و شعبان به عتبات افزود: با توجه به اينكه سال جديد همزمان با ماه رجب آغاز شد، استقبال دانشگاهيان براي اعزام در اين ايام مضاعف شد. از يك سو تمايل به حضور در روزهاي آغاز سال جديد و از سوي ديگر تقارن اين ايام با ميلاد حضرت علي(ع)،مبعث پيامبر(ص) و اعياد شعبانيه سبب شد كه تعداد زيادي از دانشگاهيان متقاضي تشرف در اين ايام باشند كه در نهايت قرعه كشي از ميان ثبت‌نام كنندگان صورت گرفت و زائرين اعزام شدند.
وي در خصوص ارائه تسهيلات توسط بانك ملت و صندوق رفاه وزارت علوم به زائرين دانشگاهي نيز گفت:با همكاري بانك ملت و صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تعداد زيادي از زائرين دانشگاهي موفق به دريافت تسهيلات يك و يك نيم ميليون توماني عتبات در اين دوره شدند.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در خصوص ثبت‌نام دوره بعدي عتبات دانشگاهيان نيز خاطر نشان كرد:در حال حاضر آخرين كاروان ها در نجف اشرف و كربلاي معلي حضور دارند و پس از بازگشت آنها، برنامه‌ريزي دوره جديد آغاز خواهد شد و زمان دقيق ثبت ‌نام دوره بعدي را از سايت لبيك و رسانه ها به اطلاع دانشگاهيان خواهيم رساند.




نظرات کاربران