هرکس دست نیاز به دیگری دراز کند اسیر او می شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق زهد و بخشش را امیری و گدایی را اسیری عنوان کرد و گفت: هرکس دست نیاز به دیگری دراز کند اسیر او می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در آخرين جلسه كاركنان دفتر نمايندگي بعثه كربلا پيش از فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، از خدمات فرهنگي كاركنان تقدير و تشكر كرد.
وي خدمت به زوار امام حسين(ع) را بزرگترين افتخار دانست و افزود: هركس دست نياز به ديگري دراز كند اسير او است و هركس به ديگران احسان كند، امير او مي شود.
وي همچنين با آرزوي توفيق در ارائه خدمات هرچه بهتر و بيشتر به زائران حسيني براي كاركنان بعثه، با استناد به قول عامر شعبي، گفت: اميرمؤمنان(ع) 9 كلمه بسيار نوراني دارد كه سه جمله در مناجات، سه جمله در حكمت و سه جمله در ادب است و در عالم نظير ندارد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در بيان معناي دو جمله گفتاري در ادب از امام علي(ع) اظهار داشت: هركس به ديگري احسان و نيكي كند و چيزي را به او ببخشد، آقا و امير او و هركس دست نياز به سوي ديگري دراز كند، اسير او مي شود.
وي با بيان اينكه اميرمؤمنان امام علي(ع) عزت بشر را مي خواستند و عزت در اميري است نه اسيري، گفت: ائمه اطهار(ع) زندگي زاهدانه داشتند و اموال خود را در راه خدا به فقرا مي دادند؛ امير بودند و خود زاهدانه زندگي مي كردند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در پايان كاركنان بعثه را به دقت و سرعت و كيفيت بخشيدن در كارها سفارش كرد و همدلي و هماهنگي را مهم ترين عامل پيشرفت كار برشمرد.
در ادامه اين جلسه، هر يك از كاركنان به ارائه گزارش مختصري از فعاليت هاي انجام شده در يك ماهه اخير پرداختند و نقطه نظرات خود را درباره روش هاي بهتر و باشكوه تر برگزار شدن برنامه هاي فرهنگي بعثه براي زائران ارائه كردند.




نظرات کاربران