استقبال از کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در عراق

انتشار کتابی به زبان عربی شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره مسأله فلسطین، در عراق با استقبال جامعه علمی و روحانیت این کشور مواجه شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب عربي «القضية الفلسطينية بين الحل الاسلامي المقاوم و ديكتاتورية الاستكبار العالمي» شامل بيانات مقام معظم رهبري درباره مسأله فلسطين، با انتشار در عراق با استقبال جامعه علمي و روحانيت اين كشور مواجه شده است.
در اين كتاب كه تأليف «ناظم الخزاعي» است، به مهم‌ترين مطالبي كه حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله العالي) درباره موضوع فلسطين و محور مقاومت ايراد كرده‌اند، پرداخته شده است.
شرح و تبيين پروژه غرب كه هدف از آن استبداد و بردگي مسلمانان و بي‌ارزش كردن آنان است و پروژه اسلامي كه خواستار دفاع از مسلمانان و هويت اسلامي و كرامت و حقوق غصب‌شده آنان و در رأس آن مسأله فلسطين است، از ديگر بخش‌هاي اين كتاب است.
اين كتاب در واقع نظام و خط مشي محور مقاومت در جهان اسلام به شمار مي‌آيد؛ چرا كه شامل انديشه‌ها و رويكردهاي مقام معظم رهبري است كه در آن در مورد خطري كه جهان اسلام را به لحاظ اقتصادي و سياسي و امنيتي و كرامتي تهديد مي‌كند، سخن مي‌گويد.
اين كتاب تلاش ارزنده و بزرگي به شمار مي‌آيد كه در آن مهم‌ترين مطالبي كه آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در مورد اين مسأله ايراد كرده‌اند، استخراج و به زبان عربي ترجمه شده است. در واقع يك منبع فكري براي محققان و پژوهشگران در نظامي اسلامي و محور مقاومت به زبان عربي به شمار مي‌آيد.
اين كتاب براي محور مقاومت در جهان اسلام (عراق ـ لبنان و سراسر منطقه) فرهنگ فكري بالايي فراهم مي‌كند كه مي‌تواند كادرهاي مقاومت خود را با آن مسلح به عقيده كند و همچنين مي‌تواند به عنوان يك سرفصل تحصيلي براي آنان باشد؛ چرا كه اهميت سلاح عقيده و فكر در اين محور بسيار بالاست و كمتر از سلاح نظامي نيست.
اين كتاب كه مورد توجه و استقبال علماي نجف اشرف و مراكز فرهنگي و پژوهشي و دانشگاهي عراق قرار گرفت، در دور قبلي نمايشگاه بين‌المللي كتاب بغداد (اسفندماه گذشته) عرضه شد و تعداد زيادي از آن به فروش رفت.
كتاب عربي «مسأله فلسطين بين راه‌حل اسلامي مقاومت و استكبار جهاني طبق رويكرد امام خامنه‌اي» هم‌اكنون در كتابفروشي منطقه الحويش نجف و نيز كتابفروشي المتنبي بغداد و ديگر كتابفروشي‌هاي معتبر اين كشور عرضه شده است.
علاوه بر آن نسخه‌هايي از اين كتاب ارزشمند در كتابخانه پارلمان عراق و كتابخانه‌هاي دانشگاه‌هاي عراق و مراكز نشر و توزيع كتب عراق ارائه شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران