آغاز یازدهمین کنفرانس وزاری اوقاف کشورهای اسلامی در مکه

روز گذشته یازدهمین کنفرانس وزرای اوقاف و امور دینی کشورهای جهان اسلام در «مکه مکرمه» آغاز به کار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه عكاظ عربستان نوشت؛ در افتتاحيه يازدهمين كنفرانس وزاري اوقاف و امور ديني كشورهاي جهان اسلام، «شيخ صالح بن عبدالعزيز» رئيس شوراي اجرايي كنفرانس، فهم اسلام و انتشار هدايت اسلام و معرفي اسلام و پيامبر گرامي اسلام (ص) را از وظايف و مسؤوليت‌هاي اوقاف و امور ديني دانست. وي همچنين تأكيد كرد كه اسلام در حال حاضر با چالش‌هاي زيادي روبه روست.
وي افزود: كشورهايي كه مسلمانان را به تروريسم متهم مي‌كنند اسلام را نفهميده‌اند و حقيقت پيامبر اسلام (ص) را درك نكرده‌اند.
همچنين در ادامه «محمد مختار جمعه» وزير اوقاف مصر گفت: منطقه ما دوران سختي را پشت سر مي‌گذارد و افزود: كارهايي كه گروه‌هاي اسلامي تندور انجام مي‌دهند از طرف ما نيست و ما از اين فعاليت‌ها مبرا هستيم.
«عبد الناصر موسي» وزير اوقاف اردن گفت: وزارت اوقاف در كشورهاي اسلامي بايد توجه زيادي به مساجد داشته باشند و تربيت واعظان، خطباء و امامان مسجد در اولويت كارهاي آنها قرار بگيرد.
در ادامه «سردار محمد يوسف» وزير امور ديني پاكستان نيز گفت: مبارزه با تروريسم و تندروي بايد در صدر فعاليت‌هاي كشورهاي اسلامي قرار گيرد و افزود: پاكستان از جمله كشورهايي است كه به سختي با اين چالش سخت روبه روست.
يادآور مي‌شود، يازدهمين كنفرانس وزاري اوقاف و امور ديني كشورهاي جهان اسلام امروز (يكشنبه) به ميزباني «مكه مكرمه» در عربستان آغاز شد و در آن وزراي كشورهاي مصر، اردن، مراكش، كويت، اندونزي، پاكستان، گامبيا حضور دارند.
ايكنا


| شناسه مطلب: 88471




مكه كشورهاي اسلامي



نظرات کاربران