تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی

تهرانی‌ها رتبه نخست تشرف به بارگاه رضوی

نتایج نظرسنجی نوروزی سال ٩٧ با نمره دهی زائران به خدمات کلی آستان قدس رضوی اعلام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نتايج افكار سنجي زائران بارگاه منور رضوي از ارائه خدمات آستان قدس رضوي در ايام نوروز پس از بررسي و سنجش پرسشنامه‌هاي بيش از پنج هزار و ۴٢۴ نفر اعلام شد.
در اين طرح پاسخگويان كه غالباً به‌صورت شخصي به مشهد مشرف شده بودند، نمره نزديك به ١٨ را به خدمات آستان قدس رضوي در ايام نوروز دادند.
زائران تهراني با ٢٢ درصد و زائران اصفهاني با ١۴ درصد بيشترين آمار تشرف به حرم مطهر رضوي را به خود اختصاص دادند.
نتايج اين نظرسنجي حاكي از آن است كه ۵۴ درصد از پاسخگويان وضعيت خدمات نسبت به گذشته را بهتر عنوان كردند و هفده درصد از آن‌ها موفق به حضور در ميهمان سراي حضرت رضا(ع) شده بودند،در همين طرح بيست درصد عنوان كرده‌اند كه توانسته‌اند از برنامه‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي بهره‌مند شوند.
نظافت و پاكيزگي صحن‌ها و رواق‌هاي حرم، كيفيت نور و روشنايي داخل حرم و فعاليت امور كفشداري‌ها و توزيع پلاستيك بهترين كيفيت و خدمات‌دهي را كسب كردند و خدمات پاركينگ خودروهاي شخصي، توزيع غذا و بسته‌هاي متبرك نيز در واحد نظام پذيرش پيشنهادها كيفيت پايين‌تري را در خدمات‌دهي به خود اختصاص داده‌اند.
در بخش محتوايي نيز بيشترين ميزان رضايت از شيوه برگزاري نماز جماعت، كيفيت برنامه‌هاي قرآني، دعا و اذان و نظم و مديريت برنامه‌هاي داخل حرم بود و از سوي ديگر كمترين ميزان رضايت نيز از كيفيت سخنراني‌هاي حرم، كيفيت مسابقات فرهنگي، كيوسك‌ها و اطلاع‌رساني برنامه‌هاي حرم عنوان‌شده است.
پاسخگويان همچنين در حوزه خدمات شهري بيشترين ميزان رضايت را به ترتيب از كيفيت مراكز بهداشتي و درماني، كيفيت حمل‌ونقل عمومي، كيفيت وسيله حمل‌ونقل مسافر به شهر مشهد، كيفيت محل اسكان و اقامت و تردد و آمدوشد خودروها در اطراف حرم داشته‌اند.
لازم به ذكر است؛ اين نظرسنجي به همت اداره ارتباطات مردمي معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوي و با حضور پژوهشگران و كارشناسان انجام‌شده است.


| شناسه مطلب: 88473




زيارت مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران