یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر

یورش بی‌سابقه نظامیان و شهرک نشینان به مسجدالاقصی +تصاویر

رژیم صهیونیستی در آستانه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري قدس(قدسنا)، مقامات رژيم اشغالگر قدس در آستانه مراسم انتقال سفارت آمريكا از تل‌آويو به قدس اشغالي، با تشديد تدابير امنيتي بي سابقه و استقرار گسترده نيروهاي نظامي و امنيتي در اين شهر، آن را به پادگان نظامي تبديل كرده‌اند.
به گفته منابع محلي در قدس اشغالي، تحركات گسترده‌اي از سوي رژيم صهيونيستي براي تامين امنيت شهرك نشينان صهيونيست صورت گرفته است، شهرك نشينان صهيونيست با سردادن شعارهاي نژادپرستانه به فلسطيني‌هاي ساكن قدس و اموال و دارايي آنها حمله مي‌كنند، آنها در شعارهاي نژادپرستانه خود خواستار كشتار اعراب و اخراج آنها از قدس مي‌شوند.
پليس رژيم صهيونيستي هم اعلام كرده است بسياري از خيابان‌ها و جاده‌هاي اصلي و فرعي را براي تامين امنيت تحركات شهرك نشينان از غرب قدس اشغالي به منطقه قديمي قدس مسدود خواهد كرد.
بنابراين گزارش، نظاميان رژيم صهيونيستي روز يكشنبه به فرماندهي «اوري آريئل» وزير كشاورزي تندوري اين رژيم به مسجد الاقصي حمله كردند و از بمب‌هاي صوتي و گلوله‌هاي مشقي عليه نمازگزاران فلسطيني استفاده كردند.
به نقل از ابنا، شاهدان عيني در داخل مسجد الاقصي گزارش دادند كه شمار زيادي از نظاميان ارتش و عناصر پليس صهيونيستي دقايقي پس از اقامه نماز صبح از طريق دروازه‌هاي باب السلسله و باب المغاربه به داخل مسجد حمله كردند و اقدام به شليك بمب‌هاي صوتي و گلوله‌هاي مشقي نمودند كه در نتيجه آن شماري از فلسطينيان زخمي شدند.
اين منابع خاطر نشان كردند كه نظاميان صهيونيستي نمازگزاران متحصن در داخل مسجد قبلي را محاصره كرده و دروازه‌هاي آنرا با زنجير و ميله‌هاي آهني بستند و در داخل آن از گاز فلفل و گلوله‌هاي مشقي استفاده نمودند.
شاهدان عيني تاكيد كردند كه نظاميان صهيونيستي با كارمندان سازمان اوقاف اسلامي و به ويژه «شيخ عمر كسواني» مدير مسجد الاقصي درگير شدند و به نمازگزاران فلسطيني حاضر در صحن‌هاي مسجد الاقصي حمله كرده و آن‌ها را از اطراف مسجد قبلي و صحن‌هاي اطراف آن دور كردند.
اين منابع اعلام نمودند كه عناصر يگان ويژه ارتش صهيونيستي بر بالاي مسجد قبلي مستقر شده بودند و از طريق پنجره‌هاي مسجد كه شيشه‌هايش را شكسته بودند، به سمت نمازگزاران مسلمان در داخل آن گاز فلفل مي‌پاشيدند.
برخي منابع از زخمي شدن ۱۰۰ فلسطيني در جريان درگيري‌هاي نظاميان رژيم صهيونيستي با نمازگزاران و تحصن كنندگان در مسجد الاقصي خبر داده‌اند.
جنبش مقاومت اسلامي «حماس» تاكيد كرد كه رژيم اشغالگر قدس مي‌كوشد از سرگرم شدن جهان عرب و اسلام به چالش‌ها و مشكلات داخلي خود در جهت اجراي طرح شوم تخريب مسجد الاقصي سوء استفاده كند.
اين جنبش با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد: هرگز اجازه تخريب مسجد الاقصي را به هيچ كس نخواهيم داد.
در اين بيانيه آمده است: ما تعرضات خطرناك صهيونيست‌ها به مسجد مبارك الاقصي را دنبال مي‌كنيم، اين تجاوزات به جايي رسيد كه اشغالگران صهيونيست مصلي مسجد جامع قبله را به آتش كشيدند و به سوي خدام مسجد الاقصي آتش گشودند و تعداد زيادي از شهرك نشينان و نظاميان صهيونيستي به همراه تعدادي از وزيران دولت نتانياهو وارد اين مكان مقدس شدند.
اين جنبش ضمن هشدار درباره تشديد تعرضات اسرائيلي‌ها به مسجد الاقصي، تاكيد كرد كه اين تجاوزات پيامدهاي وخيمي در برخواهد داشت.
حماس از مجامع بين المللي خواست تا براي ممانعت از هتك حرمت مسجد الاقصي هر چه زود‌تر وارد عمل شود.
اين جنبش همچنين از دولت‌هاي عربي و اسلامي خواست تا در قبال تعرضات اشغالگران صهيونيست سكوت خود را بشكنند و در قبال تشديد روند يهودي سازي در مسجد الاقصي به وظايف و مسئوليت‌هاي خود عمل كنند.
در اين بيانيه خاطرنشان شده است: بايد تشكيلات خودگردان فلسطين به همكاري و هماهنگي امنيتي خود با اسرائيل پايان بخشد و دست مقاومت را براي نقش آفريني در زمينه حراست از مقدسات بازبگذارد.
اين جنبش به تمامي نگهبانان و پاسداران مسجد الاقصي و طلاب علوم ديني آن به خاطر رويارويي سلحشورانه‌شان با شهرك نشينان صهيونيست سلام و درود نثار كرد و خواستار حضور دايمي و هميشگي فلسطينيان در محوطه‌هاي مسجد الاقصي جهت جلوگيري از يورش‌هاي پي در پي به قبله‌گاه نخست مسلمانان شد.
گروه‌هاي مبارز فلسطين نيز تاكيد كردند كه هرگز اجازه تقسيم مسجد الاقصي را به دشمن صهيونيستي نخواهند داد، زيرا تعدي به اين مسجد به مثابه بي‌حرمتي به باور‌ها و مقدسات اسلامي است.
اين گروه‌ها با صدور بيانيه‌اي ضمن هشدار درباره تداوم تعرضات شهرك نشينان و نظاميان صهيونيست به مسجد الاقصي، تصريح كردند: بايد سران رژيم اشغالگر قدس در قبال پيامدهاي اين تجاوزات پاسخگو باشند.
در اين بيانيه كه دكتر اسماعيل رضوان از رهبران حماس آن را قرائت كرد، آمده است: مقاومت فلسطين به زودي به اين تعرضات پاسخي كوبنده خواهد داد.
اين گروه‌ها به فلسطينيان ساكن شهر بيت المقدس و خدام و نگهبانان مسجد الاقصي كه براي حراست از اين مكان مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند سلام و درود نثار كردند.
گروه‌هاي مذكور ضمن تاكيد بر حمايت كاملشان از اين شهروندان و پاسداران، از آنان خواستند تا براي دفع هر گونه خطر از قبله‌گاه نخست مسلمانان همواره در آن حضور داشته باشند.
گروه‌هاي مبارز فلسطين موضع رسمي تشكيلات خودگردان فلسطين و برخي رژيم‌هاي عربي و اسلامي را كه در قبال تعرضات اسرائيلي‌ها به مسجد الاقصي سكوت كردند، تقبييح و محكوم نمودند.
گروه‌هاي مذكور از تشكيلات خودگردان و سرويس‌هاي امنيتي آن خواستند تا به همكاري و هماهنگي امنيتي خود با اسرائيل پايان بخشيده و دست مقاومت را براي مقابله با يهودي سازي اين مسجد آزاد گذارند.
آن‌ها همچنين از سران و علما و ملت‌هاي عربي و اسلامي خواستند تا در قبال رخدادهاي مسجد الاقصي به وظايف و مسئوليت‌هاي خود عمل كنند و در جهت تقويت پايداري فلسطينيان ساكن شهر قدس گام بردارند.
اين گروه‌ها، امت‌هاي عربي و اسلامي و جنبش‌هاي مبارز را به كنار گذاشتن اختلافات خود و حركت در مسير آزاد سازي قدس از چنگال اشغالگران صهيونيست و اعلام روز جمعه هفته جاري به عنوان روز حمايت از مسجد الاقصي تشويق كردند.
گروه‌هاي ياد شده از امت‌هاي عربي و اسلامي خواستند تا روز جمعه هفته جاري پس از اقامه نماز دست به تظاهرات گسترده‌اي بزنند.


| شناسه مطلب: 88475




فلسطين مسجدالاقصي



نظرات کاربران