انجام مستحبات دستاورد سفر زیارتی کربلا

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کاظمین از انجام مستحبات به عنوان دستاورد سفر زیارتی کربلا نام برد و از زائران خواست که در حفظ این دستاورد تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين حسين كاردان در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت قمر بني هاشم(ع)، انجام مستحبات را توفيقي دانست كه از سوي خداوند به زائران اباعبدالله الحسين(ع) عنايت مي شود.
وي با بيان اينكه آنچه به انسان مقام و منزلت مي دهد، انجام نوافل و مستحبات است، گفت: زائران از اين توفيق الهي به عنوان يك دستاورد مهم سفر زيارتي كربلا نگاه كرده و عهد ببندند كه در برگشت به انجام مستحبات همت گماشته و خود را به تهجد و خواندن نمازهاي نافله عادت دهند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين در ادامه با اشاره به عهدنامه مالك اشتر، اظهار داشت: امام علي(ع) به مالك اشتر مي فرمايند كه كارگزاران را از اهل تجربه و حيا انتخاب كن، كساني كه صالح و جزو خانواده هايي باشند كه در ايمان آوردن بر ديگران سبقت گرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمين كاردان افزود: اميرمؤمنان(ع) در ادامه خطاب به مالك اشتر مي فرمايند كه كارگزاراني كه زودتر ايمان آورده باشند از همه ارزشمندتر و براي تصدي مسئوليت بهترين هستند.
وي خاطرنشان كرد: آن حضرت در ادامه مي فرمايند كه ناموس اينها از همه سالم تر است، اخلاقشان از همه بهتر است، طمعشان نسبت به بقيه كمتر است و عاقت انديش تر از بقيه مردم هستند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين با بيان اينكه اخلاق و تربيت در جامعه در اختيار زن است، به آينده نگري حضرت اميرمؤمنان امام علي(ع) در ارتباط با انتخاب حضرت ام البنين(س) به همسري اشاره كرد و گفت: حضرت ام البنين(س)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) را تربيت كرده است.
وي به بيان برخي ويژگي هاي حضرت قمر بني هاشم(ع) پرداخت و از ايمان و يقين به خدا، شجاعت، صبر و شكيبايي و پرچمداري سپاه امام حسين(ع)، به عنوان برجسته ترين اين ويژگي ها نام برد.




نظرات کاربران