محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس

محکومیت جهانی افتتاح سفارت آمریکا در قدس

شماری از کشورهای جهان از جمله ایران، روسیه، ترکیه، اردن، مراکش، عراق و ...اقدام دولت آمریکا در افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پايگاه خبري الجزيره نت نوشت؛ آمريكا سفارتش در قدس را در بحبوحه جشن‌هاي صهيونيست‌ها و در غياب اكثر سفراي كشورهاي جهان افتتاح كرد.
اين اقدام دولت آمريكا با مخالف شماري از كشورهاي جهان مواجه شد به طوري كه وزير خارجه تركيه در واكنش به انتقال سفارت آمريكا به قدس گفت: اين اقدام به هيچ وجه قابل توجيه نيست و لازم است همه مسلمانان به آن واكنش نشان دهند. پادشاه مراكش نيز با ارسال نامه‌اي به محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، مخالفت خود با اقدام آمريكا در انتقال به سفارتش به قدس را اعلام كرد.
سخنگوي دولت اردن، تصميم آمريكا در افتتاح سفارت در قدس را باطل و نقض آشكار منشور سازمان ملل و قطعنامه‌هاي مشروع در اين باره دانست.
همچنين، صدها نفر از مردم اردن همزمان با برگزاري جشن انتقال سفارت آمريكا از تل‌آويو به قدس اشغالي، مقابل سفارت اين كشور در امان پايتخت اردن تظاهرات كردند. وزارت امورخارجه عراق نيز اقدام آمريكا در انتقال سفارت به قدس را رد كرد و آن را مغاير با قطعنامه‌هاي بين‌المللي و مسير صلح دانست و نسبت به تأثيرات ناخوشايند آن بر ثبات منطقه هشدار داد.
اين در حالي است كه سخنگوي تراز مي نخست وزير انگليس اعلام كرد: لندن هيچ برنامه‌‌اي براي انتقال سفارت اين كشور از تل‌ آويو به قدس ندارد.
شوراي عالي سياسي يمن نيز در بيانيه‌اي در واكنش به انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس اعلام كرد: اين اقدام به معني اعلان جنگ عليه امت عربي و اسلامي است.
كويت نيز برگزاري نشست فوري شوراي امنيت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه را براي بررسي خشونت‌هايي كه نظاميان رژيم صهيونيستي در حق فلسطينيان در غزه مرتكب مي شوند خواستار شد و در همين راستا، قرار است نشست اتحاديه عرب در سطح نمايندگان كشورهاي عربي در اين اتحاديه، روز چهارشنبه(۲۶ ارديبهشت‌ماه) در قاهره برگزار شود.
همزمان با سالروز تشكيل ماهيت مجعول رژيم صهيونيستي در ۷۰ سال پيس (يوم النكبه)، سفارت آمريكا در قدس طي مراسمي رسمي بازگشايي شد.
ديويد فريدمن، سفير آمريكا در سرزمين‌هاي اشغالي به عنوان نخستين سخنران اين مراسم از اهتمام واشنگتن در انتقال سفارت واشنگتن به عنوان اولين كشور ياد كرد.
جارد كوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ، نيز ضمن سخناني در اين مراسم مدعي شد آمريكا با انتقال سفارتش از تل‌آويو به قدس نشان داده مي‌توان به آمريكا اعتماد كرد.
ترامپ نيز با توئيتي در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي توئيتر مدعي شد كه انتقال سفارت آمريكا به قدس روز بزرگي براي اسرائيل است.


| شناسه مطلب: 88487




قدس فلسطين



نظرات کاربران