زائران رضوی به منظور حمایت از مردم فلسطین، در حرم رضوی اجتماع کردند

به مناسبت «یوم النکبه» زائران و مجاوران در راستای اعلام انزجار از اسرائیل غاصب در حرم مطهر رضوی اجتماع کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين ويژه برنامه شامگاه دوشنبه 24 ارديبهشت‎ماه كه معروف به يوم النكبه(سالروز تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي) است با حضور عموم زائران و مجاوران در رواق امام خميني(ره) برگزار شد.
هر ساله پانزدهم ماه مي فلسطيني‌ها با برگزاري تظاهرات و تجمعات اعتراضي، از سالگرد اين رويداد به عنوان يوم النكبه ياد مي‏‌كنند و امسال نيز براي اولين‌‏بار در راستاي حمايت از مردم مظلوم فلسطين، زائران در حرم مطهر رضوي گردهم آمدند و شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا سر دادند.
در اين برنامه كه با حضور جوانان و نخبگان فعال فرهنگي برگزار شد مهدي رسولي، شعرباف و عباس حيدرزاده به مديحه سرايي حماسي پرداخت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمين دكتر عبدخدايي سخنراني كرد و در پايان بيانيه اين مراسم قرائت شد.
دكتر عبدخدايي با اشاره به اينكه هفتادمين سال اشغال فلسطين و قدس عزيز بيانگر جنايت اسرائيل است، عنوان كرد: «مسجد الاقصي» از اماكن بسيار مقدسي است كه در سرتاسر تاريخ مورد توجه پيروان اديان توحيدي و ابراهيمي يهوديت، مسيحيت و اسلام بوده است. اين مسجد در سرزمين شام و شهر بيت المقدس واقع شده وبنابر شواهد تاريخي نخستين‌بار داوود نبي(ع) در محل آن اقدام به احداث معبدي نمود و سليمان (ع) آن را تكميل كرد.
وي ادامه داد: جنگ‌هايي كه در برخي دوران، بيشتر كشورهاي اسلامي و بيشتر قاره اروپا را در بر گرفت. اين درگيري‌هاي سياسي سبب شد تا بيت المقدس ارزش چند برابري پيدا كند و به عنوان يك دغدغه براي تمام مسلمانان مطرح شود؛ لذا بايد در تحليل جايگاه بيت المقدس به ارزش و اهميت سياسي آن نيز توجه جدي شود.
اين كارشناس ديني تصريح كرد: در دوره قيموميت انگليس يهوديان به اين مكان دست درازي كرده و ادعاي مالكيت آن را كردند اين امر منجر به قيام فلسطينيان عليه آنان شد، كشتار بي‌رحمانه فلسطينيان مواضع جانبدارانه انگليس از يهوديان و صهيونيست‌ها باعث شد تا كميته بين المللي حقيقت‌يابي تشكيل شود. اين كميته در پايان تحقيقات خود تاكيد كرد مالكيت اين مكان از آن مسلمانان است، نظر اين كميته در ژانويه 1930 اعلام شد. با اين حال صهيونيست‌ها همچنان ادعا مي‌كنند كه مسجدالاقصي بر روي ويرانه‌هاي بارگاه سليمان برپا شده و تلاش خود را براي انهدام آن ادامه مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه شعار رژيم غاصب اسرائيل از نيل تا فرات است، عنوان كرد: اين رژيم منحوس روز به روز در حال پيشرفت و در حال توسعه ارضي بود، امام راحل با انقلاب اسلامي ايران و نامگذاري روز قدس و دعوت همه مسلمانان براي راهپيمايي روز قدس، قدرت توسعه اسرائيل كاهش يافت.
دكتر عبدخدايي عنوان كرد: اين رژيم غاصب در حملات خويش به لبنان نيز با شكست مواجه شد و حزب الله لبنان آنها را در سال 2000 ميلادي از خاك لبنان خارج كرد، انشاء الله به زودي شاهد نابودي اين رژيم باشيم.


| شناسه مطلب: 88488




فلسطين مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران