حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:  

روزه برکات فردی و اجتماعی  دارد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتاکید کرد:

روزه برکات فردی و اجتماعی دارد

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درآستانه ورود به ماه مبارک رمضان با بیان برکات فردی و اجتماعی روزه تصریح کرد: هدف از روزه گرفتن، دست یافتن انسان به تقوی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكردرمراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري از ماه مبارك رمضان بعنوان ماه پرفيض الهي ياد كرد وگفت: اولياء خدا ، پيامبر و ائمه معصومين (عليهم السلام) كه عظمت ماه مبارك رمضان را درك كرده بودند درماه هاي رجب و شعبان به گونه اي عمل مي كردند كه با ورود به رمضان از همه بركات آن استفاده كنند.
وي با اشاره به اين فراز از خطبه رسول گرامي اسلام " قد أقبل إليكم شهر اللَّه بالبركة و الرَّحمة و المغفرة " افزود: پيامبراسلام قبل از ورود به ماه رمضان خطبه خواندند و مردم را به آمادگي دراين ماه سراسر رحمت و بركت فراخواندند.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت درادامه جامعيت احكام نوراني اسلام را يادآور شد و اظهار داشت: برخلاف كساني كه به اسلام تك بعدي نگاه مي كنند در قوانين اسلام يك سلسله دستاوردها و ثمراتي نهفته است كه اگر انسان بتواند طبق نظر شارع به آنها عمل كند زندگي او را در نيا و آخرت متحول مي سازد.
وي تاكيد كرد: احكام نوراني اسلام به گونه اي طراحي شده است كه انسان را به خداوند نزديك و به قرب حق نائل كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به وجود روايات متعدد درتبيين ثواب و ثمرات و تاثيرگذاري روزه، گفت: روزه بركات فردي و اجتماعي دارد و سپري است كه انسان را از آتش مصون نگاه مي دارد.
وي با بيان اينكه خداوند به انسان درماه مبارك رمضان توجه ويژه اي دارد ، اظهار داشت: با ورود به ماه مبارك رمضان خداوند حتي به امورطبيعي از جمله نفس كشيدن انسان پاداش مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرافزود: خواب يك خواسته طبيعي براي بشراست اما در ماه رمضان خداوند به حدي درهاي رحمت خود را بر روي بندگان مي گشايد كه حتي خواب انسان روزه دار، عبادت محسوب مي شود.
وي سپس برخي بركات فردي ماه مبارك رمضان را برشمرد و گفت: دراين ماه خواندن هر آيه قرآن ثواب يك ختم قرآن را دارد ، شياطين درغل و زنجيرهستند و خداوند درهرلحظه تعداد زيادي از بندگان را مورد مغفرت خود قرار مي دهد و درشب هاي قدر به اندازه همه آنهايي كه مشمول مغفرت الهي قرار گرفته اند يك جا مي بخشد.
نماينده ولي فقيه با بيان بركات اجتماعي ماه مبارك رمضان افزود: طبق آمار در اين ماه آمار جرم و جنايت كاهش مي يابد و حتي كساني كه ايمان شان قوي نيست بيشترمراعات مي كنند.
وي تصريح كرد: تقويت روح همبستگي و نوعدوستي درافراد از ديگر بركات اجتماعي ماه رمضان است و بارها در روايات توصيه شده است هر چه مي توانيد دراين ماه به ديگران كمك كنيد.
وي افزود: اين ماه ادب اسلامي را به ما ياد مي دهد و در روايات آمده است در رمضان نسبت به بچه ها رحم و شفقت داشته باشيد و براي بزرگترها احترام قائل شويد. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه افطاري دادن در ماه رمضان توصيه شده است ، گفت: اگر فردي توانايي دارد افطاري دهد و اگر نمي تواند به اندازه يك دانه خرما انفاق نمايد و اگربازهم نمي تواند با يك ليوان آب از روزه داران پذيرايي كند.
وي با اشاره به اين فرازها "اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ، اللَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ" از ادعيه ماه رمضان افزود: اين عبارات تمرين نوعدوستي را به ما ياد مي دهد تا سعي كنيم شادي هايمان را با ديگران تقسيم كنيم و همه چيز را براي خود نخواهيم. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرعمل به اين نكات را تمريني براي زندگي صحيح اسلامي دانست و گفت: هدف اصلي درماه مبارك رمضان تقويت اراده، نزديك شدن به خدا ، پرهيز از ظلم و غلبه برهواي نفس است و درعيد فطرانسان اين پيروزي را جشن مي گيرد و با پايان رمضان دستاوردهاي اين ماه را در زندگي خود پياده مي كند تا در رمضان بعد نيز اين تمرين ها را يك بار ديگر مرور نمايد.
وي با اشاره به آيه 183 سوره بقره "كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَي الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ" افزود: خداوند روزه را براي گرسنه و تشنه ماندن قرار نداده است بلكه هدف اين است كه انسان با روزه گرفتن به تقوي دست پيدا كند.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: در روايات متعدد آمده است در زمان گرسنگي و تشنگي دو نكته را در نظر بگيريد ، اول اينكه به ياد گرسنگان و تشنگان بيفتيد و حاضر شويد آنچه داريد با آنها تقسيم كنيد و بالاتر از آن عطش و گرسنگي روز قيامت را بياد آوريد ، روزي كه يكي از عذاب هاي افراد گناهكار معطلي در صحراي محشر است.
وي افزود: درماه رمضان توصيه شده است كه انسان زبان خود را كنترل كند، به كسي سوء ظن نداشته باشد، همه وجود خود را به خدا بسپارد، ذكر خدا را بگويد و متوجه باريتعالي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه علماي بزرگ براي روزه مراتب قائل شده اند، اظهار داشت: يك مرحله خوردن و نياشاميدن است، مرحله بالاتراين است كه اعضا و جوارح انسان روزه باشند و ازآن بالاترلحظه اي است كه فكرانسان سراغ گناه نرود ، مرتبه اي كه رسيدن به آن آسان نيست ولي با تمرين امكان پذير است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردر پايان حاضران را به استغفار و خواندن نمازشب درفرصت باقيمانده تا ماه مبارك رمضان توصيه كرد و گفت: تمرين كنيم تا با ورود به ماه مبارك رمضان خداوند بركاتش را برما نازل فرمايد و وقتي نامه اعمال ما را به دست امام زمان (عج) مي سپارند به نحوي باشد كه از رفتار و كردار ما خرسند باشند و به داشتن چنين پيرواني افتخار كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران