جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا

جزئیات چهارمین مسابقات ملی گروهی قرآن در کربلا

چهارمین دوره از مسابقات ملی گروهی قرآن با مشارکت استان‎های مختلف عراق در کربلا آغاز شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، چهارمين دوره از مسابقات گروهي قرآن به همت مركز آموزش قاريان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآني آستان عباسي از روز پنج شنبه(۲۷ ارديبهشت ماه) مصادف با اول ماه رمضان آغاز شد و تا روز ۱۵ ماه رمضان ادامه دارد.
سيد حسين حلو، رئيس مركز آموزش قاريان و حافظان قرآن دارالقرآن وابسته به آستان عباسي در اين باره گفت: اين مسابقات در راستاي سلسله برنامه‌هاي آستان عباسي در ماه رمضان برگزار مي‌شود و در طول آن اطلاعات جامع قرآني در قالب رقابت گروه‌هاي مختلف قرآني ارائه خواهدشد.
وي با بيان اين كه در هر روز چهار گروه با يكديگر رقابت مي‌كنند، در ارتباط با نحوه برگزاري اين مسابقات گفت: هر گروه به نمايندگي از يك استان متشكل از سه نفر به عنوان قاري، حافظ و مفسر است كه هر كدام از اعضا به سؤالات مربوط به رشته تخصصي خود پاسخ مي‌دهد.
حلو در رابطه با نحوه انتخاب سؤالات تصريح كرد: پرسش‌هاي مختلفي از قسمت‌هاي مختلف قرآن از شركت‌كنندگان پرسيده مي‌شود. به عنوان مثال آياتي به قيد قرعه انتخاب مي‌شود و از قاري خواسته مي‌شود اين آيات را در مقام مشخصي تلاوت كند و يا قسمتي از تلاوت يكي از قاريان قديمي پخش شده و از قاري خواسته مي‌شود نام او را بگويد.
وي در ادامه افزود: كميته داوي متشكل از چهار داور در بخش‌هاي مختلف صوت و لحن، تفسير، وقف و ابتدا و حفظ است و در هر روز سؤالاتي نيز براي ميهمانان مطرح شده و از يكي از خانواده‌هاي شهدا تجليل به عمل مي‌آيد.
گفتني است؛ اين مسابقات كه با مشاركت قراء، حفاظ و پژوهشگران قرآني از استان‌هاي مختلف عراق در حال برگزاري است، از طريق شبكه‌هاي مختلف ماهواره‌اي پخش مي‌شود.


| شناسه مطلب: 88545




مسابقات كربلا قرآن



نظرات کاربران