جزئیات اعزام‌های ارزان قیمت به عتبات

مدیرکل عتبات عالیات در سازمان حج از اجرای طرح «زیارت ارزان عتبات عالیات عراق» همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: امکان سفر زیارتی عراق با کمتر از یک میلیون تومان فراهم شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با آغاز ثبت‌نام كاروان‌هاي زيارتي در ماه مبارك رمضان، مرتضي آقايي گفت: در اين دوره كه ثبت‌نام از ۲۹ ارديبهشت‌ماه آغاز شده و اعزام‌هاي آن از ۱۰ خردادماه (نيمه ماه مبارك رمضان) تا ۲۰ تيرماه خواهد بود، تلاش شده قيمت‌ها تا حد امكان تقليل داده شود. بنابراين بسياري از بسته‌هاي سفر عراق كه براي ماه مبارك رمضان طراحي شده‌اند تا ۲۰ درصد كاهش نرخ دارد.
مديركل عتبات عاليات در سازمان حج افزود: مدت زمان سفر اين گروه‌ها يك هفته است كه زائران سه شب در نجف، سه شب در كربلا و يك شب هم در كاظمين اقامت دارند و زيارت سامرا و امامزاده سيدمحمد را نيز عبوري در برنامه سفر خواهند داشت.
بنا بر اعلام سازمان حج و زيارت، هزينه سفر هوايي به عتبات براي اين دوره از يك ميليون و 730 هزار تا يك ميليون و 780 هزار تومان و براي مسير زميني از 877 هزار تا يك ميليون و 224 هزار تومان تعيين شده است.
مديركل عتبات عاليات سپس با ابراز اميدواري براي ادامه روند كاهشي نرخ و تعديل قيمت سفر عتبات عاليات عراق، درباره طرح سفر ارزان عتبات با عنوان «ابرار» يا «موكب»، گفت: در اين طرح هزينه سفر زائران كمتر از يك ميليون تومان و مبلغي در حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. در تلاشيم افرادي كه مايلند در اين گروه‌ها ثبت‌نام كنند از ۵۰۰ هزار تومان وام بدون بهره كه تنها ۱۰ هزار تومان حق كارمزد دارد، استفاده كنند. البته با توجه به محدوديت منابع، درخواست مي‌شود افرادي كه در اين گروه‌ها ثبت‌نام مي‌كنند و نيازمند استفاده از آن وام نيستند، اين فرصت را به افرادي بدهند كه مشتاق سفر عتبات عاليات هستند اما در مضيقه مالي به سر مي‌برند.
آقايي افزود: زمان ثبت نام در اين كاروان‌ها از ۲۹ ارديبهشت آغاز شده و مشتاقان مي‌توانند با مراجعه به دفاتر زيارت تحت پوشش سازمان حج و زيارت كه تعداد آن‌ها بالغ بر ۲۶۰۰ دفتر است براي ثبت نام در كاروان اقدام كنند. همچنين امكان ثبت‌نام اينترنتي از طريق وب‌سايت Atabatorg.haj.ir امكان‌پذير است.


| شناسه مطلب: 88556




عتبات



نظرات کاربران