حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود

حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود.

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در خبرگان رهبري در جلسه تفسير رساله الحقوق امام سجاد(ع) با موضوع «حق پاي انسان» اظهار داشت: حق پاهايي كه انسان را به جلسات معصيت برساند؛ ادا نشده است.
وي خاطرنشان كرد: امام سجاد(ع) در بخشي از اين رساله مي فرمايند؛ حق دو پايت اين است كه با آنها به جايي كه روا نيست نروي و آنها را به راهي كه باعث سبكي راه رونده است نكشاني زيرا آنها تو را حمل مي كنند و تو را به راه دين مي برند و پيش مي اندازند.
امام جمعه مراغه با بيان اين‌كه پاها، انسان را بايد در مسير بندگي و عبوديت بكشاند، افزود: امام صادق(ع) در روايتي مي فرمايند؛ خداوند واجب كرده كه انسان با پاهايش به سراغ معصيت نرود و در محافلي حضور يابد كه رضايت الهي در آن است.
نماينده خبرگان رهبري بيان كرد: كساني كه كمتر در مساجد حضور مي‌يابند، حق پاهاي خود را ادا نكرده‌اند، حضور در مسجد و شنيدن موعظه از سخنران آثار و بركاتي دارد كه فرد مؤمن را به سوي سعادت و خوشبختي رهنمون مي سازد.
وي با اشاره به اين‌كه حضور در مساجد نبايد تنها به ماه مبارك رمضان خلاصه شود، گفت: عده‌اي چنين تصور مي‌كنند كه با مسلماني يك ماهه مي‌توان عاقب بخير شد؛ در حالي كه حال و هواي اين ماه مبارك بايد در ديگر ايام سال نيز تسري پيدا كند.
آيت الله پورمحمدي گام برداشتن در مسير رفع حوائج خلق الله را بسيار ارزشمند دانست و افزود: هر قدمي كه در راه جلب رضايت الهي باشد، عامل عاقبت‌بخيري است، بايد دانست كه رضايت خداوند متعال در جلب رضايت خلق الله است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران