تکمیل ۵۰ پروژه در کربلا، نجف و سامرا در آینده

مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی از تکمیل ۵۰ پروژه بزرگ در کربلا، نجف و سامرا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا،علي داداش زاده در جمع خبرنگاران بابيان اين‌كه ستاد عتبات عاليات نهادي غير دولتي و مردمي است، گفت: تمامي هزينه هاي اين نهاد توسط مردم تأمين مي‌شود و مردم به صورت نقدي و غير نقد به ستاد بازسازي عتبات عاليات كمك مي كنند كه اين كمك ها از طريق مساجد و هيات هاي مذهبي جمع آوري مي شود.
وي ادامه داد: استان ما اولين استاني بود كه در سال ۱۳۸۲ اقدام به راه‌اندازي ستاد بازسازي عتبات عاليات كرد و پس‌ازآن از سال ۱۳۸۴ در بقيه استان‌ها ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز راه‌اندازي شد. داداش زاده با بيان اين‌كه دفتر نمايندگي ستاد عتبات عاليات آذربايجان‌ شرقي در ۲۱ شهرستان استان در حال فعاليت است، اضافه كرد: اين ستاد در شهرهاي سهند، ايلخچي، خسروشاه، باسمنج و سردرود ايجاد شده است و همچنين در آينده نزديك در اسپيران، مايان، ممقان و گوگان نيز ايجاد خواهد شد.
وي با اشاره به اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات، اظهار كرد: اين ستاد تاكنون بيش از ۲۰۰ پروژه عمراني، خدماتي و بازسازي كوچك و بزرگ را از زمان تاسيس خود شروع كرده كه از اين تعداد ۱۵۰ طرح آن به اتمام رسيده و حدود ۵۰ طرح نيز در دست اقدام هستند.
وي با اشاره به پروژه‌هاي در دست اجراي اين ستاد، عنوان كرد: اجراي صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف، تملك و زير سازي صحن عقيله بني هاشم تحت عنوان صحن حضرت زينب(س) در زميني به متراژ ۱۶۵ هزار متر در كربلا، ترفيع گنبد امام حسين (ع) و لاغرسازي ستون‌هاي ضريح بخشي ازبخشي از طرح‌هاي عمراني ستاد بازسازي عتبات عاليات ايران اسلامي در عراق است.
داداش‌زاده با اشاره به به كارگيري متخصصان ايراني در ساخت اين طرح‌ها، ادامه داد: مصالح به كار گرفته شده در اين پروژه‌هاي عظيم، كالاي ايراني هستند كه اين كار جزو افتخارات ستاد بازسازي عتبات عاليات مي‌باشد.
مدير ستاد عتبات عاليات در آذربايجان شرقي توسعه ايران و عراق و ايجاد امنيت در كشور را از جمله اهداف اين ستاد عنوان كرد و گفت: ايجاد امنيت لازم در حرم‌هاي ائمه اطهار از اصلي ترين اهداف ما مي باشد كه در اين زمينه سرمايه گذاري مي‌كنيم.
وي همچنين از برگزاري دومين نمايشگاه فعاليت‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات خبر داد و گفت: اين نمايشگاه از يازدهم تا هجدهم خرداد ماه سال جاري در مصلي امام خميني (ره) تبريز برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران