تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی

تبیین آموزه‌های سفر به‌ سرزمین وحی

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج گفت: از جمله آموزه‌های سفر حج آموختن راه‌حل‌‌هایی مانند پیشرفت جوامع انسان و نجات فکری بشری بدون در نظر گرفتن حجیت خاص برای فکری خاص، ارتباط‌گیری با فرهنگ‌های دیگر با تکیه به مشترکات و توجه به نیازهای عام بشری و برقراری توازن و تعادل در بقای زیستی و فرهنگی نوع بشر است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم سخنراني گفتمان ديني با محوريت «حج؛ تحول روحي و اخلاقي، سبك زندگي ديني و عزت و كرامت اسلامي» با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه، اداره حج و زيارت استان كرمان و كانون فرهنگي تبليغي شهيد آيت‌الله محمدعلي لطفيان سرگزي امروز، ۹ خردادماه در شهرستان فهرج استان كرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين عليرضا لطفيان سرگزي، رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي شهرستان فهرج در جمع تعدادي از ياوران نماز و خانواده آنان گفت: يكي از فرائض بزرگ اسلامي حج و زيارت خانه خداست، سفرهاي زيارتي و معنوي، زيارت خانه خدا و درك زيارت حرم مطهر حضرت محمد(ص) و بارگاه ملكوتي ائمه معصوم(ع) در بقيع، گر چه بسيار كوتاه و گذرا هستند؛ اما اگر از آن لحظه‌اي كه آهنگ سفر مي‌كنيم عزم خود را جزم كنيم تا با روحي والا و عزمي راسخ، رفتار، گفتار و انديشه را چنان سازيم كه زيبنده مهماني اوست، آن وقت مي‌توان به‌طور كامل از ابعاد معنوي اين سفر روحاني بهره‌مند شد.
وي افزود: از لحظه ورود و حضور در سرزمين وحي رسالتي ديگر بر دوش زائران قرار مي‌گيرد و با نگاه‌هايي كه به سوي زائران دوخته مي‌شود، هر زائر نماينده ملت بزرگ ايران قلمداد مي‌شود.
لطفيان عنوان كرد: عظمت ملت فداكار و بزرگ ايران و خون پاك شهيدان والا مقام و امام خميني(ره) زائران را بر آن مي‌دارد كه در فراسوي مرزها، چنان عمل كنند كه آيينه‌اي تمام‌نما از آن همه عظمت و شكوه جهاد ايثار و اخلاص را در مقابل ديدگان ساير كشورهاي جهان به نمايش گذارند.
وي ادامه داد: در حج مي‌توان اين درس را آموخت كه راه‌حل پيشرفت جوامع انسان و نجات فكري بشري اين است كه تفاوت‌هاي فرهنگي، بدون آن كه حجيت خاص را براي فكري خاص قائل شويم، قبول كنيم، با فرهنگ‌هاي ديگر با تكيه به مشتركات و توجه به نيازهاي عام بشري متحد شويم و توازن و تعادل را در بقاي زيستي و فرهنگي نوع بشر ايجاد كنيم.
همچنين رسميت‌شناختن تفاوت‌ها و حتي تضادها و اين كه ايمان به تفاوت‌ها و تضادها مي‌تواند عامل تعادل در جوامع و نيز عامل وحدت و انسجام را در جامعه مسلمانان به وجود آورد.
لطفيان با بيان اينكه تكيه افراطي به سلايق و نگرش‌هاي خودي، تنهايي مي‌‌آورد، گفت: اين امر موجب عزلت، تفرق و آساني سيطره غير مي‌شود و حتي تأخر فرهنگي را در درون ساختار فرهنگ داخلي نيز ايجاد مي‌كند. همچنين در حج و در كنار خانه‌ كعبه، همه آن‌هايي كه در ديگر نقاط جهان تحقير مي‌شوند، به‌حساب نمي‌آيند و كوچك ديده مي‌شوند، عزت مي‌يابند، بزرگ مي‌شوند و امكان حضور مي‌يابند.
وي درباره نقش ام المؤمنين، حضرت خديجه(س) بيان كرد: حضرت خديجه(س) عالي‌ترين نمونه وفا، فداكاري و نمونه كامل زن مسلماني است كه همراهي با همسر را در حد اعلا انجام و براي كمك به همسر براي انجام رسالت با همه قدرت تلاش كرد. ‌
همچنين سبقت در اسلام، اولين زن مسلمان بودن، بيشترين صحبت و معاشرت با پيامبر داشتن، مورد محبت و اشتياق رسول خدا بودن، ‌ انفاق بي‌نظير، حمايت از پيامبر اكرم(ص) در سخت‌ترين ايام، اولين همسر پيامبر بودن، مادر فاطمه زهرا(س)، از همه بالا‌تر كسي كه فرشته وحي الهي سلام و تحيت خداوند را براي او آورده است و... گوشه‌هايي از فضائل و مناقب بانويي است كه همه ائمه(ع) به فرزندي او افتخار مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 88673




كرمان حج 97



نظرات کاربران