پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت

پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت

مقامات عربستان پس از گذشت بیش از چهار دهه از ممنوعیت پخش فیلم «محمد رسول الله» برای نخستین بار با پخش آن در این کشور موافقت کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، به نقل از العرب، با گذشت بيش از 40 سال از ممنوعيت نمايش فيلم «الرسالة» يا «محمد رسول الله(ص)» در عربستان، سالن هاي سينماي اين كشور در ايام تعطيلات عيد فطر فيلم الرسالة به كارگرداني «مصطفي عقاد» كارگردان سوري را نمايش مي دهند.
اداره هيئت عمومي رسانه سمعي و بصري در رياض اجازه داده است اين فيلم كه در سال 1976 ساخته شده است، بر روي پرده سينما پخش شود و بدين ترتيب عربستاني ها مي توانند اين فيلم را براي نخستين بار در 14 ژوئن (24 خرداد) در كشور خود مشاهده كنند.
اين براي نخستين بار خواهد بود كه فيلم «محمد رسول الله» داخل سالن سينماي متعلق به كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس پس از ممنوعيت ديده خواهد شد.
شركت « Front Row Films» كه فيلم الرسالة را توليد كرده است، اعلام كرد: مراحل كسب اجازه نمايش فيلم را از مقامات عربستان طي كرده اند و اين فيلم كه به دو زبان انگليسي و عربي فيلمبرداري شده است، درحال حاضر آماده است تا در طول عيد فطر بر روي پرده سينماهاي عربستان قرار گيرد و تعداد سالن هاي سينمايي عربستان درحال حاضر به پنج عدد مي رسد.
درحالي فيلم «الرسالة» در سالن هاي سينماي عربستان به نمايش درخواهد آمد كه قصه كويت كه يكي از كشورهاي شوراي همكاري است، متفاوت است و اين شركت توليد كننده اعلام كرد كه در مذاكره براي نمايش اين فيلم تصميم گرفته شد تا ابتدا علماي ديني كويت آن را مشاهده كنند و بعد مردم اين كشور آن را ببينند. اما در آخرين لحظه، وزارت رسانه كويت براي اجازه نمايش سنگ اندازي كرد.
اين شركت اعلام كرد: پس از موافقت عربستان، مذاكرات براي ارايه فيلم در كويت دوباره انجام مي گيرد به اميد اينكه مقامات كويت در زمان مناسب اين فيلم را براي نمايش آزاد كنند و مشاهده آن همزمان با نمايشش در ساير كشورهاي حوزه خليج فارس انجام گيرد.
شركت Front Row Films اعلام كرد: نمايش اين فيلم در عربستان، تكميل دايره نمايش اين فيلم جهاني است و عربستان يكي از كشورهايي بود كه در ابتدا موافقت كرد تا در اين فيلم سرمايه گذاري كند.
مصطفي عقاد هم اميدوار بود كه برخي از صحنه هاي مهم و حياتي فيلم را در قلمرو خود به عنوان خانه اسلام و محل تولد پيامبر (ص) به تصوير بكشد اما در نتيجه جدل ديني و سياسي درباره اين پروژه از سوي تعدادي از حاميان منطقه اي، عربستان از حمايتش عقب نشيني كرد و عقاد مكان هاي تصويربرداري را در مراكش و بلندي هاي بنغازي ليبي با دكورسازي انجام داد.
در فيلم الرساله يا محمد رسول الله(ص) عقاد با استفاده از شخصيت هاي حاشيه اي داخل فيلم به انتقال اخبار و رويدادهاي قصه در دوره ورود اسلام و حضرت محمد(ص) پرداخته است.


| شناسه مطلب: 88773




فيلم عربستان سينما



مطالب مرتبط

نظرات کاربران