عرفات اعتراف به بندگی خداست

سخنران چهارمین شب «سلسله جلسات معنوی اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» در مشهد عرفات را اعتراف به بندگی خدا و تحول در انسان توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين رضايي تهراني كه در جمع باشكوه زائران و مشتاقان حج سخن ميگفت، عرفات را وادي معرفت دانست و اظهار داشت: راوي نقل كرده است امام صادق (ع) درروز عرفه باصداي بلند فرمودند: اي مردم بعد از پيغمبراكرم ، اميرالمومنين علي (ع) و بعد حسن و حسين و زين العابدين و محمدباقرامام بودند وامام بعدازآنها من هستم و اين سخن را 12 مرتبه ، آن هم درعصر پرآشوب عباسيان ستمگر تكراركردند. وي افزود: حاجي بايد دروادي عرفه بعدازمعرفت توحيدي ، معرفت امام شناسي اش كامل شود. عرفه ، اعتراف به بندگي خدا و قصور و تقصيرهاست. وي اضافه كرد: خداوند در روز عرفه نظر رحمتش را اول به زائران امام حسين (ع) مي افكند و بعد به زائران خودش در عرفه توجه مي كند.حاجي با نشستن در روي خاكهاي عرفات ، نفس خودرا مي شكند و خدايي مي شود.
سخنران با اشاره به برگزاري مراسم برائت از مشركين درصبح روز عرفه توسط بعثه مقام معظم رهبري،گفت: حاجيان از عرفات به مشعر مي روند و ازاين فضا بايد حداكثر استفاده راببرند، سنگهاي شان را براي رجم شيطان بردارند و آماده اعمال مهم معنوي عيد قربان شوند.


| شناسه مطلب: 88790




عرفات مشهد اسرار حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران