کارشناس دینی مطرح کرد؛

عاقبت ترک زیارت خانه خدا از نگاه روایات

حجت الاسلام میرباقری گفت: برخی با ایجاد شبهه، خطاب به کسی که عزم سفر حج دارد می‌گویند، چرا می خواهید جیب آل سعود را پر کنید؛ در حالی که روایت است اگر ترکِ خانه خدا کردید، بدانید مهلت داده نمی‌شوید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد حميد ميرباقري كارشناس ديني در مراسمي كه ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد، گفت: دوري از گناه و معصيت همواره سفارش تمامي انبيا و اولياي الهي است.
وي افزود: گناه و آلودگي سبب پسرفت و عقب ماندن انسان از تعالي و رشد در زندگي خواهد شد. زشتي‌ها و معصيت، موانعي هستند كه انسان را از رسيدن به اهداف و قله‌هاي بلند ترقي باز مي‌دارد.
كارشناس ديني ابراز داشت: نظم در زندگي و كارها از ديگر مواردي است كه در دين ما بسيار بر آن تاكيد شده است كه براي رسيدن به هر هدفي حتما براي آن برنامه ريزي داشته داشته باشيم.
حجت الاسلام ميرباقري اظهار داشت: اصلاح ذات البين از جمله مواردي است كه از سوي خداوند و انبيا مورد تاكيد و سفارش قرار گرفته است. اصلاح ذات البين يعني در روابط خود با ديگران طوري برخورد كنيم كه اصلا كار به مشاجره و دعوا كشيده نشود.
وي افزود: اين كدورت‌ها عمدتاً در مواردي به وجود مي‌آيد كه افراد به حريم و حقوق يكديگر تجاوز مي‌كنند. اگر همه افراد خانواده و جامعه براي حريم يكديگر احترام و ارزش كافي را قائل شوند قطعاً كار به قهر، كدورت و ناملايمتي كشيده نمي‌شود.
كارشناس ديني بيان داشت: احترام، اكرام و اطعام ايتام و همسايه‌ها از ديگر مواردي است كه از سوي خداوند عزوجل و اولياي الهي بسيار با اهميت تلقي شده است؛ روايت است به خدا و قيامت ايمان نياورده كسي كه همسايگانش از شر او در امان نباشند.
وي با اشاره به بحث خيانت در امانت، اظهار داشت: اگر توليدكنندگان كالا از رذيله خيانت به دور باشند، قطعا توليداتي خواهند داشت كه مردم از آن كالاها استقبال كرده و به اين ترتيب چرخه اقتصادي مملكت به حركت در مي‌آيد. ما كه مسلمان هستيم بايد خود را موظف بدانيم به اصول امانت پايبند باشيم.
حجت الاسلام ميرباقري ابراز داشت: تكيه و اعتماد نكردن به دشمن از ديگر سفارشات قرآن به انسان است زيرا يقيناً دشمن آرزويي در جهت نفع و موفقيت ما ندارد و همواره به فكر شكست و پسرفت ما است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: برخي با ايجاد ترديد و شبهه، خطاب به كسي كه عزم سفر حج دارد مي‌گويند، چرا مي خواهيد جيب آل سعود را پر كنيد؛ اين در حالي است كه روايت است اگر تركِ خانه خدا كرديد، بدانيد مهلت داده نمي‌شويد و عذاب الهي دامنگير شما خواهد شد. در پاسخ اين افراد بايد گفت ما حج مي رويم اما سوغاتي را در كشور خودمان تهيه مي كنيم تا از اين باب به كشور خودمان نيز خدمتي كرده باشيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران