حجت الاسلام صدیقی در گفت و گو با پایگاه حج:

حجاج قلب خود را در سرزمین وحی جلا دهند حضور در حج، فرصتی برای پاکیزه جان تر شدن انسان است

امام جمعه موقت تهران گفت: حج درس تواضع و فروتنی به انسان می دهد؛ وقتی انسان مناسک حج را انجام می دهد، به تفکر فرو می رود و از خودخواهی ها و تکبرها دور می شود، در عرفات حضور پیدا می کند و شناختش نسبت به توحید بیشتر می گردد و در مجموع لحظه لحظه حضور در این سرمین و انجام مناسک حج، موجب افزایش معرفت انسان می شود.

حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه حضور در محل نزول وحي بركات فراواني براي انسان دارد، گفت: انسان در كنار انجام مناسك حج، در مكاني كه محل نزول ملائكه است پاي مي گذارد و خود را براي خالص شدن مهيا مي كند و از همه بدي ها و منيتها دور مي شود.
وي با ذكر اينكه براي حضور در حج بايد معنويت خود را تقويت كرد، گفت: تلاش كنيم نياتمان را خالص كنيم، از ديگران حلاليت بطلبيم و پاكيزه جان در سرزمين وحي قدم بگذاريم تا بتوانيم از فضايل اين سرزمين و فضايل حج بهره مند شويم و بهترين عمل كه اخلاق نيك است را به دوستان و آشنايانمان هديه دهيم.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي عنوان كرد: انسان با حضور در مراسم توحيدي حج به معرفتي توحيدي دست پيدا مي كند، لطف و محبت الهي را به عينه مي بيند و چند هفته ضمن عبادت و تزكيه نفس، تلاش مي كند روح خود را آن گونه پيرايش كند تا در بازگشت به شهر و ديار خود، از داشته هاي معنوي حج براي زندگي بهتر استفاده كند.
امام جمعه موقت تهران عنوان كرد: حضور حجاج ايراني در مراسم حج فرصتي براي معرفي ملت ايران به ساير مسلمانان است، لذا محبت و مهرباني، تواضع، برادري، اخلاق نيكو و صفات پسنديده از سوي حجاج ايراني در برابر حجاج كشورهاي ديگر يك ارزش است و اين مسئله مي تواند به اخوت اسلامي كمك كند و نشان دهد كه مسلمانان در واقع با يكديگر وحدت دارند و هدف دشمنان اين است كه با تبليغات نادرست مسلمانان را امتي پراكنده معرفي كنند.
وي با ذكر اينكه حضور در حج يك فرصت براي رشد و تعالي معنوي است، گفت: اسرار و شيوه انجام مناسك حج را حجاج بياموزند و تلاش كنند قبل از سفر آمادگي روحي و معنوي براي انجام مناسك حج و استفاده بهتر از سرزمين وحي را به دست آورند تا زيارتشان همراه با معرفت باشد، همچنين در طول سفر با حضور در نمازهاي جماعت و تلاوت قرآن و زيارت نبي مكرم اسلام(ص) و ائمه بقيع قلب خود را جلا دهند.
امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: حج درس تواضع و فروتني به انسان مي دهد؛ وقتي انسان مناسك حج را انجام مي دهد، به تفكر فرو مي رود و از خودخواهي ها و تكبرها دور مي شود، در عرفات حضور پيدا مي كند و شناختش نسبت به توحيد بيشتر مي گردد و در مجموع لحظه لحظه حضور در اين سرمين و انجام مناسك حج، موجب افزايش معرفت انسان مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي در پايان اين گفت و گو با بيان اينكه در قرآن كريم و اهل بيت(ع) اهميت حج مورد تأكيد قرار گرفته است، گفت: در كلام معصومين مسئله حج پررنگ است و حضرت علي(ع) در لحظات آخر عمر خود به حج سفارش كردند و ديگر ائمه نيز بر اهميت حضور در حج هميشه به پيروان خود سفارش مي كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران