بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بر پایه‌ی باطل تشکیل شده است و از بین خواهد رفت.

به‌مناسبت عيد سعيد فطر،‌ جمعي از مسئولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، پيش از ظهر امروز (جمعه) در حسينيه‌ي امام خميني با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند. رهبر معظم انقلاب دراين ديدار ضمن تبريك عيد سعيد فطر، پيرامون سياست استكبار براي ايجاد شكاف و اختلاف ميان ملت هاي مسلمان و نقشه پردازي و توطئه گري آمريكاي جنايتكار و صهيونيست ها براي منطقه بيانات مهمي ايراد كردند. متن بيانات رهبر انقلاب اسلامي بدين شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحيم
و الحمدلله ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام علي سيّدنا محمّد و آله الطّيّبين سيّما بقيّةالله في الارضين.
تبريك عرض ميكنم اين عيد سعيد بزرگ را به شما حضّار محترم و گرامي و سفراي كشورهاي اسلامي كه در جلسه حضور دارند و به همه‌ي ملّت بزرگ و مؤمن ايران و به همه‌ي امّت اسلامي؛ از خداوند متعال مسئلت ميكنيم كه اين عيد را به معناي واقعي كلمه براي امّت اسلامي مبارك فرمايد و عيد قرار بدهد.
عيد فطر همان‌طوري كه در دعاي قنوت نماز آن وارد شده است و ميخوانيم «وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّي‌ اللهُ ‌عَلَيهِ ‌وَ آلِهِ ذُخراً وَ شَرفاً وَ كَرامَةً وَ مَزيدا»،(۲) مايه‌ي شرافت است، مايه‌ي كرامت است، ذخيره است براي وجود مقدّس نبيّ ‌مكرّم، يعني براي اسلام و جامعه‌ي اسلامي. به نظر ميرسد يكي از مهم‌ترين عوامل و عناصري كه ميتواند مايه‌ي شرافت و كرامت باشد براي رسول مكرّم اسلام و مردم مسلمان و جامعه و امّت اسلامي، اتّحاد امّت اسلام است، رفع اختلافات است.
برادران عزيز، خواهران عزيز! امروز سياست استكبار عبارت است از ايجاد شكاف و اختلاف بين ملّتهاي مسلمان و حتّي در داخل ملّتها، بين آحاد آن ملّتها؛ امروز سياست اين است. و اين نقشه‌اي است كه نقشه‌پردازان و توطئه‌گران آمريكاي جنايت‌كار و صهيونيست‌ها براي منطقه‌ي ما كه يكي از مهم‌ترين مناطق اسلامي است، طرّاحي كرده‌اند و شما نشانه‌هايش را داريد مشاهده ميكنيد: حوادث رقّت‌بار يمن، حوادث سوريه، حوادثي كه در عراق بود، و بقيّه‌ي كشورهاي مسلمان. راه اين است كه ملّتهاي مسلمان نقطه‌ي اصلي را كشف كنند؛ آن نقطه‌ي اصلي عبارت است از دشمني استكبار با جامعه‌ي اسلامي و امّت اسلامي؛ اين اساس قضيّه است. بِايستند در مقابل سياستهاي استكبار؛ اين وظيفه‌ي دولتها است، وظيفه‌ي مسئولان سياسي است، وظيفه‌ي زبدگان ديني و فرهنگي و سياسي است در همه‌ي دنياي اسلام. و يك نقطه‌ي اساسي ديگر هم مسئله‌ي رژيم صهيونيستي است كه اساساً در اين منطقه اين رژيم را در دل دنياي اسلام كار گذاشته‌اند براي ايجاد اختلاف، براي تفتين،(۳) براي مسئله‌سازي.
و رژيم صهيونيستي هم ماندگار نيست؛ اين را همه‌ي تجربه‌‌هاي تاريخي به ما به‌صورت قطعي املا ميكند و تفهيم ميكند. رژيم صهيونيستي مشكل اصولي دارد. آمريكايي‌ها و خود عوامل رژيم صهيونيستي و بعضي از دولتهاي سست‌عنصر و دنبال‌روي آمريكا امروز خيال ميكنند كه با ايجاد رابطه‌ي ديپلماسي آشكار يا پنهان با رژيم صهيونيستي ميتوانند مشكل او را حل كنند؛ نه، مشكل رژيم صهيونيستي، بودن يا نبودن رابطه‌ي ديپلماسي با دولتها نيست كه اگر چنانچه حالا دو دولت، سه دولت -كمتر يا بيشتر- رابطه برقرار كردند، قبح رابطه‌ي با اسرائيل را شكستند و با رژيم صهيونيستي دست دوستي دادند، مشكل رژيم صهيونيستي حل بشود؛ نه، مشكل رژيم صهيونيستي اساس عدم مشروعيّت اين رژيم است. رژيم صهيونيستي نامشروع است؛ تشكيل اين رژيم بر يك اساس باطل انجام گرفته است. يك ملّت را از درون كشورِ خودش بزور، با كشتار، با تهديد، با نيروي مسلّح اخراج كرده‌اند، يك ملّت تاريخي را؛ ملّت فلسطين كه ملّت جعلي و تازه به دوران رسيده‌اي نبود. كشور فلسطين هم همين‌جور؛ مگر ميتوانند نقشه‌ي فلسطين را از حافظه‌ي تاريخي جغرافياي جهان حذف كنند؟ مگر اين كار ممكن است؟ حالا بيايند چهار تا كشور سست‌عنصرِ در منطقه را هم وادار كنند كه ارتباط ديپلماسي برقرار كنند با رژيم صهيونيستي، مشكلشان را حل نميكند؛ مشكل آنها عبارت است از عدم مشروعيّت.
پايه‌ي رژيم صهيونيست در اين منطقه‌ يك پايه‌ي سست و متزلزل و غلطي است؛ اين هم چيزي نيست كه كليدش دست دولتها باشد كه بتوانند آن را حل بكنند. بعضي از كشورهاي منطقه كه سابقه‌ي بيشتري در ارتباط با رژيم صهيونيستي دارند -من اسم نمي‌آورم- اتّفاقاً احساسات مردمشان نسبت به رژيم صهيونيستي بسيار تندتر از بقيّه‌ي كشورها است. مسئله‌، مسئله‌ي ملّتها است؛ عدم مشروعيّت رژيم صهيونيستي در دل امّت اسلامي حك شده است و زايل‌شدني نيست؛ با تلاش كاخ سفيد و با انتقال سفارت به قدس و با اين حرفها نميتوانند اين مشكل را حل كنند؛ اين مشكل حل‌شدني نيست. و بدون شك، اين رژيمي كه بر پايه‌ي باطل تشكيل شده است، به توفيق الهي و با همّت ملّتهاي مسلمان نابود خواهد شد و از بين خواهد رفت.
مثل همه‌ي كشورهاي آزاد دنيا، مردم فلسطين -فلسطينيان واقعي- بايستي مورد سؤال قرار بگيرند؛ چه مسلمانشان، چه مسيحي‌شان و چه يهودي‌شان؛ آنهايي كه فلسطيني‌اند، نه آنهايي كه از جاهاي ديگر وارد فلسطين شده‌اند. آراء آن كساني كه فلسطيني هستند بايد مورد مراجعه قرار بگيرد و از آنها نظرخواهي بشود و آنها نظامِ حكومتيِ كشورِ فلسطين را معيّن كنند؛ آن نظام حكومتي نسبت به كساني كه وارد اين منطقه شده‌اند، [يعني] صهيونيست‌ها و رؤسايشان و بقيّه، تصميم خواهد گرفت. راه‌حلّ فلسطين جز اين نيست و اين همان نابود شدن و از بين رفتن رژيم باطل و جعلي صهيونيستي است كه امروز بر سر كار است؛ و اين امر به‌طور قطعي در آينده‌ي نه‌چندان‌دوري -نميشود زمان معيّن كرد؛ آينده‌اي كه خيلي دور نيست- قطعاً به حول و قوّه‌ي الهي تحقّق پيدا خواهد كرد. اگر اين شد، ملّتهاي مسلمان در اين منطقه خواهند توانست ان‌شاءالله وحدت خودشان را به دست بياورند.
عامل اختلاف در اين منطقه وجود اين دشمن است؛ هميشه دشمنِ مشترك ايجاد اتّحاد ميكند، [امّا] در اينجا بعكس عمل كرده است؛ اين دشمن مايه‌ي اختلاف، مايه‌ي نفاق، مايه‌ي وجود رگه‌هاي خيانت در بعضي از مسئولان كشورهاي اسلامي شده است. وقتي اين از بين برود، كشورها ميتوانند به هم نزديك بشوند و ميتوانند اتّحاد و اتّفاق خودشان را حفظ كنند، و عزّت اسلامي هم در اتّحاد امّت اسلامي است؛ امّت اسلامي بايد در سايه‌ي اتّحاد ان‌شاءالله به اوج تعالي برسد و خواهد رسيد.
اميدواريم كه خداوند متعال در اين عيد فطر و در همه‌ي ايّام متبرّك و مبارك، براي امّت اسلامي خير مقدّر بفرمايد و به همه‌ي آحاد امّت اسلامي و به همه‌ي ملّتهاي مسلمان توفيق حركت جدّي در اين راه را مرحمت كند.
والسّلام عليكم و‌ رحمة‌الله و‌ بركاته




مطالب مرتبط

نظرات کاربران